Launcher der kan embedde flere jar filer?
Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-06-05 10:00

Jeg vil gerne aflevere et program som består af min kode plus et par
ekstra jar-filer, og som fungerer fint hvis jeg kører "java -jar
min.jar", men som kræver at man pakker ud og alt det der for at kunne
køre. Det ville derfor være rart hvis man kunne nøjes med én fil, men
jar-formatet understøtter så vidt jeg kan se ikke at have jarfiler
indeni jarfiler.

For at forenkle sagen har jeg derfor kigget på EXE-indpakkere, som
JSmooth og lignende, som kan præcis hvad jeg skal bruge bortset fra at
man kun kan embedde én jarfil.

Er der nogen der har positive erfaringer med sådant et værktøj?

Hvis det er kommercielt skal det enten være i den billige ende, eller
også Eclipse-baseret som fx WebSphere.

På forhånd tak.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 06-06-05 10:32

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:
> Jeg vil gerne aflevere et program som består af min kode plus et par
> ekstra jar-filer, og som fungerer fint hvis jeg kører "java -jar
> min.jar"

Jeg har ikke selv prøvet følgende, men det ser relevant ud:
http://www.google.com/search?q=one-jar+java

Ellers er der jo også en metode som ingen ekstra software kræver:
At udpakke de eksterne jar, og producere ét samlet jar med det hele.

/Johnnie

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-06-05 12:18

Johnnie Hougaard Nielsen <sfromis@post1.tele.dk> writes:

> [...]
>
> Ellers er der jo også en metode som ingen ekstra software kræver:
> At udpakke de eksterne jar, og producere ét samlet jar med det hele.

Det viste sig desværre ikke at fungere, da den fejlede med en Class
not found. Om det skyldes at der var filer med overlap (MANIFEST.MF
måske?) eller at der var signeringsrester, ville jeg ikke begynde at
undersøge.

One-jar ser interessant ud, men - på grund af classloaderstunts - skal
det nok lige testes grundigt.

I mellemtiden har jeg kigget lidt på jexepack fra duckware, som jeg
kunne få til det jeg ville, men som er shareware og arbejder med
usynlig udpakning af filer.

Tak for svar.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Martin Husted Hartvi~

Dato : 07-06-05 13:25

Thorbjørn,

Har du kigget her http://java-source.net/open-source/installer-generators ?
IzPack er måske det du søger.

Hilsen
Martin

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-06-05 13:59

"Martin Husted Hartvig" <hagar@jnode.org> writes:

> Thorbjørn,
>
> Har du kigget her http://java-source.net/open-source/installer-generators ?
> IzPack er måske det du søger.

Tak, men izPack laver installationsprogrammer, ikke "én EXE-fil
wrappere".

Det er dog en oplagt kandidat hvis vi skal lave programmer som faktisk
skal installeres på slutbrugermaskinen. Pt bruger vi dog Java Web
Start til den type programmer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 09-06-05 21:02

> [...]
> not found. Om det skyldes at der var filer med overlap (MANIFEST.MF
> måske?) eller at der var signeringsrester, ville jeg ikke begynde at

Det lyder da underligt hvis du har added alle de klasser som der er
behov for :-\

Sikker på der ikke er alm pakke-bøf som en ekstra mappe eller ligende ?

Hvis du bruger maven til at bygge med kan du kigge på

http://maven-plugins.sourceforge.net/maven-javaapp-plugin/index.html

Det har jeg brugt med succes da jeg ville inkludere bl.a. hsql med min
application.

mvh
henrik