Dynamiske JSP sider?
Fra : JS

Dato : 25-05-05 13:57

Jeg har en form på en jsp side som brugeren kan skrive noget tekst i og en
knap. Når brugeren trykker på denne knap vil jeg gerne udskrive det han
skrev under denne form på den samme side.

Både tekst boksen og knappen ligger i den samme form.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh
johs

Fra : Soren (News)

Dato : 25-05-05 14:02

"JS" <dsa.@asdf.com> writes:

> [...]
> skrev under denne form på den samme side.
>
> Både tekst boksen og knappen ligger i den samme form.

<form>
<input type="text" name="hello"/>
<input type="submit"/>
</form>

<%= request.getParameter("hello") %>

Fra : JS

Dato : 26-05-05 09:44

"Soren (News)" <sorend@rediffmail.com> skrev i en meddelelse

> <form>
> <input type="text" name="hello"/>
> <input type="submit"/>
> </form>
>
> <%= request.getParameter("hello") %>

Ok men hvad nu hvis jeg gerne vil hente noget data fra en database og
udskrive denne information på den samme side? Jeg har funktioner til at gøre
dette og det er også lykkedes mig, men jeg gør det på en ny side.

Jeg har prøvet at indsætte det i:

<%

//Her er masse kode.

= request.getParameter("hello") %>

men man må tilsyneladende ikke have noget før den der udskrift.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 26-05-05 10:49

JS wrote:
> Jeg har prøvet at indsætte det i:
>
> <%
>
> //Her er masse kode.
>
> = request.getParameter("hello") %>

<% og <%= er to helt forskellige konstruktioner. Du kan f.eks. gøre det
ønskede med:

<%

// Din kode her...

%><%= "Dette bliver udskrevet" %><%
// Mere kode her...
%>

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 13-06-05 20:06

Jonathan Stein wrote:
> <%
>
> // Din kode her...
>
> %><%= "Dette bliver udskrevet" %><%
> // Mere kode her...
> %>

Kan også skrives sådan her:
<%

// Din kode her...

out.print("Dette bliver udskrevet");

// Mere kode her...
%>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-05-05 10:10

JS skrev:

>Jeg har en form på en jsp side som brugeren kan skrive noget tekst i og en
>knap. Når brugeren trykker på denne knap vil jeg gerne udskrive det han
>skrev under denne form på den samme side.

Jeg kender princippet fra PHP (hvor vaiable skal begynde med $).
Man skal sørge for at siden hele tiden præsenterer værdien af de
variable den selv sætter - også når de er tomme som ved starten.

Her er et eksempel:

<form action='?page=indmeldelse&amp;okay=1&amp;chang=$chang' method='post'>

Bemærk at inputfeltet har navnet "home" og værdien "$home". Når
man udfylder feltet med f.eks. "bertel.lundhansen.dk", får variablen
$home den værdi, og når siden så kalder sig selv, bliver det
denne værdi der forudfyldes i feltet.

Så er det i øvrigt ikke så svært at sætte prædefinerede værdier i
felterne. Det gøres nemlig ved at sætte de relevante variable til
den ønskede værdi før formularen sættes op. Man skal bare passe
på at disse værdier ikke sletter dem som brugeren indtaster. Det
er derfor at jeg ved "action" har forskellige parametre så jeg
bl.a. kan se om det er første gang siden kaldes eller ej.

--
Bertel