Hvilken mødesal i København
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-05 16:34

Jeg har lagt et billede i dk.binaer.historie.
Jeg prøver at finde ud af hvilken sal dette billede stammer fra.
Det er taget ca. 1925 sandsynligvis i forbindelse med en
købmandsorganisations jubilæum.

Er der nogen der kan identificere salen f.eks. udfra billedet over døren i
baggrunden.

Med venlig hilsen
Steen Torben Jensen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-06-05 19:52

"Steen Torben Jensen" <stjensen (at) post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> købmandsorganisations jubilæum.
>
> Er der nogen der kan identificere salen f.eks. udfra billedet over døren i

Rådhuset???

Mvh.Bodil.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 06-06-05 15:15

Steen Torben Jensen skrev bl.a.:

> [...]
> købmandsorganisations jubilæum.
>
> Er der nogen der kan identificere salen f.eks. udfra billedet over

Odd Fellow Palæet?

--
Hilsen fra Jørgen Grandt
a.k.a. www.hamigen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-05 16:22

Tak til Bodil og Jørgen for jeres bud.

Med venlig hilsen
Steen Torben Jensen

Fra : Svend-Erik Lindberg

Dato : 02-07-05 09:19

> [...]
> købmandsorganisations jubilæum.
>
> Er der nogen der kan identificere salen f.eks. udfra billedet over døren i

Tilfældigvis sad jeg og bladrede i et bind af "København Før og Nu og
Aldrig", og opdagede et foto af en sal, som havde en påfaldende lighed med
den ukendte mødesal.

Fotoet, der er fra 1950, viser "store sal" i den gamle Studenterforenings
bygning på hjørnet af Studiestræde og H.C. Andersens Boulevard i København.
Bygningen er opført i 1910, men dens indre blev totalt ombygget i 1974, og
"store sal" eksisterer ikke mere.

Reference: Bogklubudgaven af "København Før og Nu og Aldrig", bind 15: "Vest
for Rådhuspladsen", side 121.

Med venlig hilsen

Svend-Erik Lindberg

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-05 21:30

"Svend-Erik Lindberg" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> "store sal" eksisterer ikke mere.
>
> Reference: Bogklubudgaven af "København Før og Nu og Aldrig", bind 15:

Mange tak for oplysningen, det var en af de sale som jeg havde i baghovedet,
men det var ikke lykkedes mig at finde et fotografi derfra..

Med venlig hilsen
Steen Torben Jensen