Server til det lille hjem søges
Fra : Ole Thomsen

Dato : 03-06-05 19:45

Jeg leder efter en bette server til mine testopsætninger, som jeg
afvikler i privaten.

Der stilles ikke store krav, bortset fra at den skal have

- lavt strømforbrug

- minimal varmeudvikling

- støjfri

- Opteron EE eller HE foretrækkes

- Small form factor (Shuttle-agtig eller 1U rack med max. dybde på 50cm)

- Spejlede diske (gerne hotplug, gerne SAS eller SATA 2.5")

- Mulighed for 4GB RAM

Så det burde jo være nemt men jeg synes mulighederne er lidt
uoverskuelige når jeg søger rundt på nettet. Derfor hører jeg gerne hvis
nogen har et guldkorn, gerne med dansk forhandler.

Samlet løsning foretrækkes, men gode stumper er også en mulighed.

Ole Thomsen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-06-05 05:54

Ole Thomsen wrote:

> Jeg leder efter en bette server til mine testopsætninger, som jeg
> afvikler i privaten.
>
> Der stilles ikke store krav, bortset fra at den skal have

Det skal lige nævnes at jeg har fundet Iwill ZMAXdp

http://www.iwill.net/product_2.asp?p_id=36&sp=Y

Dansk distributør er Avnet.

Ole Thomsen

Fra : Nils

Dato : 05-06-05 22:30

Ole Thomsen wrote:
> [...]
> nogen har et guldkorn, gerne med dansk forhandler.
>
> Samlet løsning foretrækkes, men gode stumper er også en mulighed.

Jeg har bygget mig en server med _nogle_ af de fordele. En mini-itx
(17x17cm) 12V 600MHz EPIA-TC
(http://www.viavpsd.com/product/epia_tc_spec.jsp?motherboardId=201) med
en 70G 3½" disk og 512mb ram... Den trækker meget lidt strøm (10-15w) og
har INGEN blæsere. Ydelsesmæssigt er det klart, at den ikke er den
hurtigste, men alligevel ganske tilstrlkkelig til web-, fil-, mail- og
xserver. Se nogle pics her: http://lastein.dyndns.dk

Nils

Fra : Sune

Dato : 05-06-05 22:53

> Se nogle pics her: http://lastein.dyndns.dk
Den ser sød ud :)
Hvor trækker den strøm fra? (det kan vel ikke være det der lille stik ude
til venstre og så får harddisk strøm fra bundkortet?)
Sune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 05-06-05 23:41

Sune <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> crashed Echelon writing

> Hvor trækker den strøm fra? (det kan vel ikke være det der lille stik
> ude til venstre og så får harddisk strøm fra bundkortet?)

Det er det.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune

Dato : 07-06-05 16:51

> Det er det.
Imponerende :)
Sune

Fra : Calle.

Dato : 06-06-05 10:34

Nils wrote:
> Jeg har bygget mig en server med _nogle_ af de fordele. En mini-itx
> (17x17cm) 12V 600MHz EPIA-TC
tiltrækker de acrylplader ikke meget støv
--
Calle.

Fra : Preben Mikael Bohn

Dato : 06-06-05 12:16

Nils wrote:
> [...]
> (http://www.viavpsd.com/product/epia_tc_spec.jsp?motherboardId=201) med
> en 70G 3½" disk og 512mb ram... Den trækker meget lidt strøm (10-15w) og

Har selv en Epia (dog en Epia-M) med en 2.5" disk (lavere
støjniveau/strømforbrug) og bygget ind i et mini-itx kabinet (kan ikke
huske navnet). Jeg målte vist strømforbruget til ~30 W totalt (sikkert
den integrerede DC/DC i TC'en der redder dagen). Bruger en ekstern
USB-disk til backup. Det hele er passivt kølet, selvom jeg _kan_ tænde
en kabinet-blæser der får kabinet-temperaturen ~10 grader ned.

> Ydelsesmæssigt er det klart, at den ikke er den
> hurtigste, men alligevel ganske tilstrlkkelig til web-, fil-, mail- og
> xserver. Se nogle pics her: http://lastein.dyndns.dk

Lige et spørgsmål: Hvor meget web-server/web-applikationer kører du på
den? Jeg kører selv Zope bag apache, og her er 600 MHz CPU simpelthen
ikke nok. Men jeg tænker på at konvertere det hele til php (det er for
det meste simple ting der snildt kunne laves i php), spørgsmålet er om
php kører hurtigt nok på en sådan sag?

Med venlig hilsen Preben