rådyr.
Fra : Arne Jensen

Dato : 03-06-05 18:22

Jeg er i den heldige situation at jeg meget ofte ser rådyr på min
daglige cykeltur til og fra arbejde.. Jeg bor i fraugde og arbejder i
volderslev.. For de ikke så lokalkendte hhv Odense sø/Odense s.

Idag da jeg var på vej hjem skræmte jeg et dyr op.. Tydeligvis en rå
og hun virkede meget "pjusket" og brun.. Hendes spejl var heller ikke
klart hvidt som det ellers plejer at være..

Lidt længere fremme på min tur så jeg en anden rå.. Hun var så smuk
som de kun kan være her i sommertiden.. Lysbrun og meget velnæret..
Desuden havde hun et lam i hælene..

Der er tydeligvis noget helt galt med den fynske rådyrbestand, men
heldigvis er der også gode og sunde dyr imellem.

mvh
Arne

Fra : Michael Nielsen

Dato : 03-06-05 20:29

"Arne Jensen" <Anden@dammen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der er tydeligvis noget helt galt med den fynske rådyrbestand, men
> heldigvis er der også gode og sunde dyr imellem.

Hold lidt øje med hende, det er næsten sikkert at hun lige har sat
lam....der er jo tiden

Michael

Fra : Arne Jensen

Dato : 04-06-05 16:26

On Fri, 3 Jun 2005 21:29:24 +0200, "Michael Nielsen"
<m.oestergaardSPAM@c.dk> wrote:

>Hold lidt øje med hende, det er næsten sikkert at hun lige har sat
>lam....der er jo tiden
>
>Michael

Det jeg prøvede på at sige var/er at til trods for den sygdom der
hersker i de fynske rådyr er der heldigvis sunde dyr imellem.
Mvh Arne

Fra : J S L

Dato : 05-06-05 12:29

"Michael Nielsen" <m.oestergaardSPAM@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hold lidt øje med hende, det er næsten sikkert at hun lige har sat
> lam....der er jo tiden
>
> Michael

Hej!

Har set mit første lam i år, i Ry ved Silkeborg.

JSL