compiler/opsætning
Fra : Xantia

Dato : 20-05-05 13:40

hej ng

Af nysgerrighed er jeg lige startet på lidt java programmering.
Jeg har fået installeret java 1.5.0_02 på en XP pro.

Når jeg laver en fil og vil compilere den med javac får jeg en fejl om, at
javac ikke kan findes.
Jeg er lidt på bar bund og ved ikke hvad der skal ændres? (hvis noget skal
ændres)
Håber på lidt hurtig hjælp, tak på forhånd

Xantia

Fra : Kasper G. Christense~

Dato : 20-05-05 14:53

Hej

> Når jeg laver en fil og vil compilere den med javac får jeg en fejl om, at
> javac ikke kan findes.

Det lyder som om javac ikke ligger i din sti (path). Du skal inkludere
bin-mappen (ligger under den mappe du installerede java i) i din path
(troede nu at installeren gjorde det? Har du genstartet siden du
installerede?). Jeg ved desværre ikke hvordan man tilføjer noget til
path i XP, men det burde være let at finde ud af. Spørg evt. google.

Mvh. Kasper

Fra : Johnnie Hougaard Nie~

Dato : 20-05-05 14:55

Xantia wrote:
> Jeg har fået installeret java 1.5.0_02 på en XP pro.
>
> Når jeg laver en fil og vil compilere den med javac får jeg en fejl om, at
> javac ikke kan findes.

Du er vel ikke kommet til at nøjes med jre (Java Runtime Environment),
som ikke inkluderer javac? Du skal bruge jdk (Java Development Kit).

Og hvis du kalder javac fra et kommandolinie-vindue, skal du jo lige
have sat path enviroment variablen op til at pege rigtigt, eller
specificere den som en del af kommandoen.

/Johnnie