Krage
Fra : Aksel.pe

Dato : 10-04-05 21:05

Der har nu i flere dage siddet en højt skrålende krage i et af havens
træer. Det har vi heldigvis ikke prøvet før. Det er stærkt irriterende.

Såvidt vi har konstateret, er der endnu kun 1 krage, men i dag så vi, at
den har bygget rede. Er det sædvanligt, at en krage først bygger rede og
derefter skråler i vilden sky for at tiltrække en mage?

Vi har en række skydevåben i huset, men jeg er ikke vild med at chokere
naboerne med en gang kugleregn. Vor mor taler om, at hun vil op i træet
og pille reden ned. Da der formentlig endnu ikke er æg eller unger i
reden, kan det vel ikke være forbudt?
Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-04-05 21:26

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> naboerne med en gang kugleregn. Vor mor taler om, at hun vil op i træet
> og pille reden ned. Da der formentlig endnu ikke er æg eller unger i

Officielt er det bekæmpelse af skadedyr og kræver jagttegn og overholdelse
af visse (korte) fredningstider. Men jeg ville nu vove at pille den ned 'en
dag henunder aften'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : jpo

Dato : 11-04-05 06:58

> [...]
> af visse (korte) fredningstider. Men jeg ville nu vove at pille den ned

I bekendtgørelsen om jagttider står, at man ikke må ødelægge reder med æg.
Da den er under opbygning er der ikke æg, og jeg mener reden godt må pilles
ned.
Og det kræver ikke jagttegn at pille en rede ned. Det er kun hvis man vil
ombringe kragerne, da det kun må foregå ved beskydning.

mvh.
jpo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-04-05 20:57

"jpo" <spamfrivækjpo@adslhome.dk> skrev
> [...]
> Og det kræver ikke jagttegn at pille en rede ned. Det er kun hvis man vil
> ombringe kragerne, da det kun må foregå ved beskydning.

Det må så også foregå ved fældefangst, og det var det jeg blandede ind i
det, må kun foretages af folk med jagttegn.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Omnolog HMH

Dato : 12-04-05 12:38

Væk med den, natur i haverne gider vi ikke have :)

Fra : Aksel.pe

Dato : 12-04-05 22:22

Omnolog HMH wrote:
> Væk med den, natur i haverne gider vi ikke have :)

I hvert fald ikke den slags, der virker stærkt generende.
Du vil sikkert også sætte ind imod f.eks. skadedyr som små
gnavere, visse insekter, fremmede, aggressive hunde, der tumler rundt i
haven, katte, der forretter og nedgraver deres nødtørft, hvor du senere
får det på fingrene - og visse andre former for "natur".
Med venlig hilsen
Aksel

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 12-04-05 22:33

Aksel.pe wrote:

> I hvert fald ikke den slags, der virker stærkt generende.

Men du må godt køre med din ildelugtende og støjende bil ude i de
vilde dyrs natur, og det er da bare ærgeligt, hvis et vildt dyr
komme i vejen og bliver kørt over...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-04-05 22:51

> Men du må godt køre med din ildelugtende og støjende bil ude i de
> vilde dyrs natur, og det er da bare ærgeligt, hvis et vildt dyr
> komme i vejen og bliver kørt over...!

Brems for insekterne!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Aksel.pe

Dato : 20-04-05 16:30

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Men du må godt køre med din ildelugtende og støjende bil ude i de vilde
> dyrs natur, og det er da bare ærgeligt, hvis et vildt dyr komme i vejen
> og bliver kørt over...!

Inden du bliver alr for hellig: Hvad mener du om den form for natur,
hvor en tyrkerdue hver morgen efter kl 04:00 sidder lige uden for dit
sovekammervindue?
Venlig hilsen
Aksel

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-04-05 17:24

Aksel.pe wrote:

> Inden du bliver alr for hellig: Hvad mener du om den form for natur,
> hvor en tyrkerdue hver morgen efter kl 04:00 sidder lige uden for dit
> sovekammervindue?

Tja... jeg har en musvit, men jeg er selv ude om det, for jeg har
opsat en redekade ca. 3/4 meter fra vinduet, så vi nøje kan følge
med i dens familieforøgelse...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Mindbo

Dato : 29-04-05 12:47

Menneskene kommer nu en gang for alle forud for dyrene.