Hornborgasjön
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 04-04-05 07:35

Hej fuglevenner -

Jeg skal en tur til Hornborgasjön i Sverige.

Hovedmålet er tranerne - men der må også være meget andet spændende.

Kan I give et par gode råd til turen? Jeg tænker både på praktiske og
seværdige råd.

- Jensby

Fra : undata@tiscali.dk

Dato : 04-04-05 14:16

Hej Jan

Prøv at kigge på www.hornborga.com

Hilsen
Anders Søgaard

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-04-05 16:47

> [...]
>
> Hovedmålet er tranerne - men der må også være meget andet spændende.
>
> Kan I give et par gode råd til turen? Jeg tænker både på praktiske og

Hejsa Jensby.

Jeg har lige været deroppe i weekenden, en utrolig oplevelse må man sige.
Det var dog kun tranerne vi gik efter, men søg for at få aften og
morgentimerne med, det er et helt utroligt syn. Jeg skal til at kigge noget
der ligner 2000 billeder igennem fra 2 dage, så hvis der er noget godt i
mellem, så giver jeg lige et link herinde.

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 04-04-05 19:45

On Mon, 4 Apr 2005 17:46:56 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> [...]
> der ligner 2000 billeder igennem fra 2 dage, så hvis der er noget godt i
> mellem, så giver jeg lige et link herinde.

Jeg glæder mig allerede til at se hvad du har fået ud at det. Men det har
du vel læst på photosig.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 04-04-05 21:07

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg glæder mig allerede til at se hvad du har fået ud at det. Men det har
> [...]

Hej Jens.

Du skulle tage derop næste år, det er en utrolig oplevelse. Det var faktisk
sjovt, for der var så mange traner, at vi til sidst forsøgte at få gode
billeder af de par enkelte viber der var der, hehe. En sjov situation var
også, da hættemågerne angreb tranerne, der var to hættemåger der åbenbart
var lidt træt af de der store fugle, så de begyndte at hakke efter hovederne
på dem, det så helt vildt ud
Men jeg har lige fået tømt de forskellige kort, og er desværre nødt til at
vente en uge på alle billeder fra Lørdag, så jeg må jo nøjes med de ca. 500
billeder jeg tog Søndag (dælme, det bliver noget af et arbejde at sortere
dem, hehe)
Men jeg skal nok lige lave en lille side som jeg plejer at gøre, med de par
billeder der bliver værd at vise.
Jeg har forresten svaret inde på PSIG tror jeg nok.

MVH
Thomas

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 04-04-05 21:15

On Mon, 4 Apr 2005 22:07:14 +0200, Thomas Pedersen wrote:

> Jeg har forresten svaret inde på PSIG tror jeg nok.

Du har svaret alle. Du har haft travlt. Men det er sku også et godt
billede af en fiskeørn. Til dem det ikke har set det i denne gruppe så se
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1492034

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 05-04-05 12:00

>Hornborgasjön i Sverige.
> Kan I give et par gode råd til turen? Jeg tænker både på praktiske og
> seværdige råd.

Hej Jens
jeg har som mange andre været deroppe i Week-enden og der var omkring
10.000Traner

Jeg spise på Mc Donald i Falkjøbing lige før Tranerne
Der kunne jeg låne stik til bærbar PC'en og se de mange billeder igennem
...taget med det
digitale..
og de har to meget flotte og up to date hæfter med alt hvad der er værd at
se i omegnen
der er også overnatningsmuligheder lige ved Mc Donald ...den ligger lige
ved
indfaldsvejen til Falkjøbing .

Rigtig god tur
det er en oplevelse ud over det sædvanlige !!!
hilsen Ingrid Sørensen