sort sol - hvornår/hvor?
Fra : uh

Dato : 30-03-05 13:35

Vi planlægger en lille indkøbstur til Tyskland i nær fremtid. Er der chance
for at kombinere det med et forsøg på at se stæreflokke mon? Hvor er
mulighederne størst mon?

Tak og vh uh

Fra : Gert Krabsen

Dato : 30-03-05 21:52

Wed, 30 Mar 2005 14:34:48 +0200, uh <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev:

> Vi planlægger en lille indkøbstur til Tyskland i nær fremtid. Er der
> chance
> for at kombinere det med et forsøg på at se stæreflokke mon? Hvor er
> mulighederne størst mon?

Mon ikke du finder svaret her:

http://www2.skovognatur.dk/Lindet/staer/sortsol.htm

mvh og god tur

Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Nille

Dato : 31-03-05 06:50

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> wrote in message
> [...]
chance
> for at kombinere det med et forsøg på at se stæreflokke mon? Hvor er

I sidste uge var de ved Nørremølle i nærheden af Højer.

Mandag aften (i denne uge) var der en flok på vel 1 million stære lige syd
for Aventoft i Tyskland. Helt fantatisk "opvisning" og helt usædvanlig slog
de sig ned i en granskov i stedet for rørskov som de plejer.

Tirsdag aften var de fleste væk og der var en flok på kun ca. 100.000. Hvor
den store flok var ved jeg ikke - men jeg skal nok finde dem

Det kommer altså meget an på hvornår I har tænkt jer at komme. Du kan jo
lige meddele det her hvornår, så skal jeg se om jeg kan angive fuglenes
præcise natlogi (uden garanti, for næste dag kan de være pist væk).

Nille