TextField - dobbelt linieskift
Fra : PEF

Dato : 30-04-05 20:16

Hej,

Hvordan undgår man dobbelt linieskift i TextField - dynamisk tekst?
Når jeg indlæser teksten fra en database, bliver alle afsnit dobbelt så
store som ønsket.

Dette er et afsnit

Dette er et nyt afsnit

.... bliver vist således

Dette er et afsnit

Dette er et nyt afsnit.

Hvad skal jeg gøre (ønsker ikke at benytte htmlText)?

På forhånd tak
Peter

Fra : Alx Zak

Dato : 01-05-05 22:45

Hejsa.

Det har jeg gjort er at bruge "<br>\n" som afsnitsdeler imellem mineafsnit.
Men ved selvfølgelig ikke hvilket serverside sprog du bruger.
Men jeg bruger php og mysql og det virker fortrinligt synes jeg.

Jeg har lavet en for-løkke der laver det antal opslag der så er i databasen.
Output fra php ser sådan ud:
for at forstå koden er $myDB min forbindelse til databasen og valg af tabel.
Dernæst er det nemt at lave opslag, blot en linie:
$myDB->query($query); hvor $query = "SELECT blabla FROM
bib-bib WHERE almuligt";

for ($count = 0; $count < $myDB->numRows(); $count++) {
$user = $myDB->fetchAssoc();
$username = stripslashes($user['username']);
print "&user" . $count . "Username=" . urlencode($username);
}

I flashen har jeg lavet et dynamisk tekst-felt der hedder userlist_txt og
det bliver til en text variabel ved følgende variabel userlist_txt.text =
"";
Derefter tager den bare imod php ved følgende for-løkke:

for (count = 0; count < this.userCount; count++) {
userlist_txt.text += this["user" + count + "Username"];
userlist_txt.text += "\n";
}

og så har man en liste der skifter linie hver gang løkken slutter.

Håber det kan bruges til noget.

--
Venlig Hilsen Alex.
Få konstruktiv kritik og andres synspunkter på dine projekter på:

Fra : PEF

Dato : 02-05-05 22:50

Tak for hjælpen ...

Problemet var knapt så kompliceret, men jeg har nok udtrykt mig uklart.
Problemet er, at teksten for databasen indeholder både \r og \n, så den ene
må sies fra:

// Strip the returns from the text
function StripReturns(StringHolder:String):String{
var MyString:String = "";
for(x = 0; x< StringHolder.length;x++){
if(StringHolder.charAt(x) !="\r"){ // kunne også være \n
MyString += StringHolder.charAt(x);
}
return MyString;
}

/Peter

Fra : Alx Zak

Dato : 03-05-05 00:08

Nå for pokker..
Ja så kan jeg godt se jeg havde gang i en større omgang overkill :)
Godt du fik det til at virke..

Ellers med hensyn til dine \'er så er der en funktion i php som hedder
stripslashes
Du kan læse om den her http://dk2.php.net/stripslashes
Men den hugger desværre kun for \ og ikke for \r og \n

Nå det var bare til en anden gang hvis du stod i sådan et problem :)

Venlig hilsen Alex.