"Jokertegn" i javascript?
Fra : Mogens

Dato : 11-05-05 13:23

Jeg har, bl.a. en hel masse andet, en funktion i denne stil liggende på min
hjemmeside:

function TekstSoeg2()
{
if (document.soeg.value == "")
{
document.soeg.value = "<Søgeord>";
}
}

Det fungerer fint nok: Hvis søgefeltet er tomt, bliver der skrevet <Søgeord>
i feltet, hvis man klikker et bestemt sted (udløser funktionen TekstSoeg2).
Men kan man ikke indsætte jokertegn eller sådan noget, således at uanset
hvad der står i feltet, bliver der skrevet <Søgeord>, når man aktiverer
TekstSoeg2 ??
Mvh
Mogens

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-05-05 14:15

Mogens wrote:
> Jeg har, bl.a. en hel masse andet, en funktion i denne stil liggende på min
> hjemmeside:
[...]

Java har intet mad Javascript at gøre. Prøv at spørge i den rigtige
gruppe, som er dk.edb.internet.webdesign.clientside.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-05-05 14:16

Mogens wrote:

> [...]
> Men kan man ikke indsætte jokertegn eller sådan noget, således at uanset
> hvad der står i feltet, bliver der skrevet <Søgeord>, når man aktiverer

.... men i øvrigt:

function TekstSoeg2()
{

Fra : Mogens

Dato : 11-05-05 18:28

Desværre nej. Det er ikke nok bare at slette if-sætning. Så søges der på
<Søgeord> - uanset hvad der skrives i feltet.
Mogens

Fra : Kristian Thy

Dato : 11-05-05 19:44

Mogens wrote:
> Desværre nej. Det er ikke nok bare at slette if-sætning. Så søges der på
> <Søgeord> - uanset hvad der skrives i feltet.

Det var det du bad om, ikke?

"uanset hvad der står i feltet, bliver der skrevet <Søgeord>, når man
aktiverer TekstSoeg2 ??"

Hvis det er uanset hvad der står, er der jo ingen grund til at teste for
det.

\\kristian