conc. parcelist (Sønderjylland)
Fra : Inger Buchard

Dato : 17-04-05 10:55

Een af mine forfædre var i 1831 ved sønnens bryllup i Holbøl sogn conc.
Parzelist på Søgårdmark - på tysk. Jeg går ud fra, at han har købt en parcel
af Søgård Gods jorder. Men hvad er betydningen af concessioneret, ud over,
at han har een eller anden særret?

Inger

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-04-05 17:48

"Inger Buchard" wrote

> [...]
> parcel af Søgård Gods jorder. Men hvad er betydningen af concessioneret,
> ud over, at han har een eller anden særret?

Hej Inger -

Spørg eventuelt i dk.kultur.sprog. De plejer at kunne besvare den slags
spørgsmål.

- Jensby