Anna M. Andersen f. 1870 utvandret til Chi~
Fra : Michael Moum

Dato : 31-03-05 16:50

Jeg søger foreldrene til Anna M. Andersen f. 18 juni 1870, d. 25 sept 1943.
I hennes dødsattest er faren navn oppgitt å være unknown Andersen og morens
navn unknown Kunz.

Fra det danske udvandrerarkiv
http://ddd.dda.dk/udvandrer/asp/udvandr_soeg.asp?navn=Andersen%2C+Anna&stilling=Husholderske&alder=20&sidste_oph_sted=&s_sogn=&s_oph_amt=&best_by=Chicago&best_stat=Illinois&best_land=usa&kontraktens_nr=44200&aar=1890&maaned=

Navn: Andersen, Anna Stilling: Husholderske
Alder: 20 Bestemmelsessted: Chicago
Kontrakt nr.: 44200 Forevisningsdato: 4/1/1890
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: Nørresundby Sidste oph. amt: Aalborg
Sidste oph.sted: Nørresundby Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Norge
IDkode: D8991A0313

Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh Michael

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 31-03-05 17:46

"Michael Moum" <mich@example.net> skrev i en meddelelse
> [...]
1943.
> I hennes dødsattest er faren navn oppgitt å være unknown Andersen og

Kan det være hende her:

Jens Andersen, 45 , Gift, Husfader, , Nørre Uttrup
Maren, født Albretsen, 38 , Gift, Hustru, , Tuulstrup
Anders Andersen, 14 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Anna Andersen, 11 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Albret Andersen, 10 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Peter Andersen, 10 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Mette Justine Andersen, 6 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Jens Peter Andersen, 4 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Alberte Marie Andersen, 3 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Maren Andersen, 1 , Ugift, Børn, , Nørre Uttrup
Mette Marie Andersen, 18 , Ugift, Tjenestefolk, , V??sled
Kristen Andersen, 45 , Ugift, Tjenestefolk, , Randers
Niels Andersen Bak, 63 , Enkemand, Tjenestefolk, , Vadum

Hans

Fra : Michael Moum

Dato : 31-03-05 19:41

Ja det er mulig det er hun du har funnet. morens slektsnavn er oppgitt å
være Kunz, mulig det er feil. kanskje tidligere ft vil gi svar på det. Noe å
arbeide videre med.

Takk Hans :)

"Hans Mikkelsen" <softgen@post6.tele.dk> skrev i melding