Finde windows brugers hjemmebibliotek i c+~
Fra : Martin Schultz

Dato : 28-04-05 17:41

Hejsa

Jeg sidder i Borland C++ builder (windows) og har lavet et program hvor
jeg gerne vil gemme en fil i brugerens hjemmebibliotek.
Altså i XP/2000 ville det hedde
C:\documents and settings\username\

Jeg har prøvet hjælpen og google men jeg kan ikke rigtigt finde
noget.

Mvh
Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 28-04-05 17:51

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sidder i Borland C++ builder (windows) og har lavet et program hvor
> jeg gerne vil gemme en fil i brugerens hjemmebibliotek.

Vær'så'go´ http://www.wilsonmar.com/1envvars.htm
%HOMEPATH% The path to the user's home directory (excluding drive):
\Documents and Settings\Guest

Fra : Bertel Brander

Dato : 28-04-05 20:41

Martin Schultz wrote:
> [...]
>
> Jeg sidder i Borland C++ builder (windows) og har lavet et program hvor
> jeg gerne vil gemme en fil i brugerens hjemmebibliotek.

#include <iostream>
#include <stdlib.h>

int main()
{
const char *p = getenv("USERPROFILE");
if(p)
std::cout << "Home path: " << p << std::endl;
else
std::cout << "Failed to find homepath" << std::endl;
}

--
Absolutely not the best homepage on the net:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard

Fra : Ivan Johansen

Dato : 28-04-05 21:24

Martin Schultz wrote:
> Jeg sidder i Borland C++ builder (windows) og har lavet et program hvor
> jeg gerne vil gemme en fil i brugerens hjemmebibliotek.
> Altså i XP/2000 ville det hedde
> C:\documents and settings\username\

Det synes jeg umidelbart lyder som en dårlig ide. Du bør nok i stedet
gemme filen i et katalog under Application Data, som du kan finde med
følgende kode:
char Path[MAX_PATH];
SHGetSpecialFolderPath(NULL, Path, CSIDL_APPDATA, false);

Path vil herefter indeholde noget i retning af:
C:\documents and settings\username\Application Data

Ivan Johansen