oprettelse af en process i et bestemt
Fra : Christian Hatt Jense~

Dato : 18-03-05 16:29

Hej

Jeg vil gerne oprette en process (ikke tråd) i et bestemt hukommelses
område. lidt i stil med fork(), men bare hvor jeg kan bestemme hvor
hukommelsen skal ligge.

ideen kunne se ud som sådan..
(det er ikke rigtig kode)
..
..
..
int memsize = 1024*1024;
int pid;
char *mem;

mem = malloc(memsize);

pid = fork(mem);

if(pid != 0)
exec("fobar", NULL, NULL);
..
..
..

Ideen er at det allokerede hukommelse senere skal være Distributed
Shared Memory, på den måde kan det program der kører inde i processen
have tråde der kører på andre maskiner som om de kørte lokalt.

Hvordan får jeg oprettet en process i et hukommelses område jeg har
kontrol over?

Fra : Michael Vittrup

Dato : 21-03-05 23:29

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 24-03-05 10:56

Christian Hatt Jensen <u030333@daimi.au.dk> wrote:

> Jeg vil gerne oprette en process (ikke tr?d) i et bestemt hukommelses
> omr?de. lidt i stil med fork(), men bare hvor jeg kan bestemme hvor
> hukommelsen skal ligge.

> Ideen er at det allokerede hukommelse senere skal v?re Distributed
> Shared Memory, p? den m?de kan det program der k?rer inde i processen
> have tr?de der k?rer p? andre maskiner som om de k?rte lokalt.

Hvordan vil du goere det uden support fra kernen? Du er i praksis i en VM
sandbox, som du ikke kan slippe ud af og du ved ikke hvor data egentlig
ligger henne i maskinen, men bare hvor VM'en mapper det hen.

--
jlouis