Erfaringer med SableCC?
Fra : memborg81@gmail.com

Dato : 05-05-05 08:37

Hej

Er der nogle som har erfaring med at komme vidre med SableCC efter man
har lavet en grammatik og kørt den igennem SableCC, så der er
genereret en parser. Er lidt lost med hvordan jeg skal komme videre med
det. Synes ikke SableCC dokumentationen er særlig god. Jeg skal til at
lave contextual analysis og derefter code generation. Håber nogle kan
hjælp... Min først opgave i conmtextual analysis er at lave en type
checker da der er type inference i mit sprog.

Fra : Morten Dahl

Dato : 06-05-05 00:44

memborg81@gmail.com wrote:
> [...]
> hjælp... Min først opgave i conmtextual analysis er at lave en type
> checker da der er type inference i mit sprog.

Vi sidder en projektgruppe og arbejder med netop SableCC i oejeblikket..
Jeg har ikke et godt trik til at komme igang - vi begyndte med at
forstaa hvordan AST'et fungerede..

Fra : Kristian Bødker

Dato : 06-05-05 13:31

memborg81@gmail.com wrote:
> [...]
> hjælp... Min først opgave i conmtextual analysis er at lave en type
> checker da der er type inference i mit sprog.

Du kan måske finde lidt hjælp i denne rapport:

http://www.bødker.dk/studie/projekter/AntL.pdf (s. 55 og frem)

Det er dog noget tid siden jeg har arbejdet med sableCC, men der er et
par eksempler omkring contextual analysis i selve rapporten, bla type
checking som måske kan hjælpe.

--
Kristian Bødker, Software Engineering studerende
http://www.bødker.dk/

Fra : Casper B

Dato : 06-05-05 16:11

memborg81@gmail.com skrev:
> [...]
> hjælp... Min først opgave i conmtextual analysis er at lave en type
> checker da der er type inference i mit sprog.

Da jeg skrev projekt i compiler teori, undersøgte jeg SableCC men fandt
hurtigt ud af at JavaCC var bedre, i alt fald i mit tilfælde hvor jeg
skulle parse og fortolke SQL92. Der er god support for JavaCC.

/Casper Bang

Fra : memborg81@gmail.com

Dato : 09-05-05 08:53

OK.. Sidder nemlig også og arbejder med det i projektarbejde. Men det
lyder som en god ide med AST'en. Den har man da ikke direkte adgang til
i SableCC eller hvad... Så vidt jeg kan forstå.