Netværksprinter
Fra : Ole

Dato : 07-04-05 12:12

Hej

Er der nogen, der skulle kende til en multifunktionsprinter (både printer,
scanner og kopimaskine), der kan bruges i netværk. Udstyret skal kunne
printe i farver. Det vil være en MEGET stor fordel, hvis den kunne fungerer
med en trådløs router, der kører 802.11G, er WPA-PSK krypteret, og mac
filtrering er aktiveret. Den kan til nød køre RJ45 kablet, men jeg vil
foretrække, at den skulle stå et bestemt sted, hvor det ville være
besværligt at trække kabler.

Alternativt, har jeg en multifunktionsprinter i forvejen (Canon Smartbase
MPC200), der pt er forbundet til den ene pc. Hvis det er muligt, hvordan kan
man få denne til at fungere på et trådløst netværk ?

Ole

Fra : Esben

Dato : 07-04-05 23:18

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> og mac filtrering er aktiveret. Den kan til nød køre RJ45 kablet, men jeg
> vil foretrække, at den skulle stå et bestemt sted, hvor det ville være

HP psc2710 kan køre med g og wpa-psk. Jeg ved ikke om mac filter er et
problem.

--
Esben

Fra : Søren Friis

Dato : 09-04-05 14:15

Hej Ole,

Jeg har lige købt en Brother DCP-310CN. Det er en multifunktionsmaskine,
dvs. scanner, printer og kopimaskine, men ud over det har den også
indbygget printerserver, så den kan koblet direkte på et netværk (dog
via RJ45, men man kan vist købe en trådløs dims til den... hedder vist
NC2200W). Desuden har den indbygget kortlæser til bl.a. CF, SD, xD,
Memorystick.

Dette giver mulighed for:
Alle på netværket kan printe til den
Alle på netværket kan scanne fra den (!!)
Scan direkte til hukommelseskort i printeren
Diverse kopifunktioner
4 seperate blækpatroner (bedre udskiftsøkonomi)

Indtil videre er jeg MEGET tilfreds med den. Print kvaliteten mht fotos
er set bedre, men til almindelig brug er den fortræffelig, og det bedste
af det hele er at den kun koster omkring 900 kr!! Hvilket faktisk er
billigere end at købe en printerserver som understøtter USB og print/scan.

Mvh Søren Friis

Fra : David T. Metz

Dato : 11-04-05 11:32

Ole wrote:

> Alternativt, har jeg en multifunktionsprinter i forvejen (Canon Smartbase
> MPC200), der pt er forbundet til den ene pc. Hvis det er muligt, hvordan kan
> man få denne til at fungere på et trådløst netværk ?

Køb en "wireless print server". Fås fra 550,- iflg edbpriser.

David

Fra : David T. Metz

Dato : 11-04-05 11:33

David T. Metz wrote:
> multifunktionsprinter
>
> Køb en "wireless print server". Fås fra 550,- iflg edbpriser.

Undskyld, mit svar var vist noget vrøvl - det duer jo kun til at printe.

David

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 07-04-05 20:56

Hej

Ole wrote:
> [...]
> filtrering er aktiveret. Den kan til nød køre RJ45 kablet, men jeg vil
> foretrække, at den skulle stå et bestemt sted, hvor det ville være

Disclaimer: jeg har ikke prøvet det her - jeg gætter.

Har du kikket på HP Officejet 7410?

http://h20195.www2.hp.com/search/pdf/090017ad81e884ce.pdf

Alternativt:

Kunne en løsning ikke være en wireless bridge og så en
multifunktionsprinter med mulighed for scan, fax, print etc. over netværk.

Fx. sådan én:

http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=5&scid=31&pid=588

kombineret med sådan én:

http://www.brother.dk/mfc/sub/mfc-620cn.htm

Knus
Regnar

Fra : JK

Dato : 07-04-05 12:26

On Thu, 7 Apr 2005 13:11:40 +0200, "Ole" <websurfer@webhiker.invalid>
wrote:

> [...]
>MPC200), der pt er forbundet til den ene pc. Hvis det er muligt, hvordan kan
>man få denne til at fungere på et trådløst netværk ?

Man køber en printerserver. Det er en netværksdims til enten parallel
eller usb.

Jeg har dog ikke set dem i usb 2 endnu. De koster ca. 450 kr. med RJ45
kabel og 800 i trådløs udgave. Jeg kender ikke de trådløse, så jeg ved
ikke, om du kan få topmoderne kryptering.

Printerserveren har sin egen strømforsyning. Der følger software med.
Printerserveren skal installeres på alle PC'ere, og printeren bør
tildeles en fast ip-adresse på netværket.

Se f.eks. på www.compumail.dk under netværk og netværk wireless. De
har nogle billige printerservere fra Trendline. Har god erfaring med
den den med rj45.

Printerservere er ellers svære at finde på edbpriser.dk

mvh

John

Fra : Esben

Dato : 07-04-05 23:13

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Man køber en printerserver. Det er en netværksdims til enten parallel
> eller usb.

Husk at en "noname" printerserver som oftest vil fjerne muligheden for
scanning og måske noget af to-vejs kommunikationen med printeren.

--
Esben