Backupaf server på SATA Hardiske
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 06-04-05 13:54

Hej alle

er der nogle herinde der har erfaringer med backup fra en server på sata
diske ?

mit tapedrev er defekt og jeg vil gerne undgå at købe flere drev..

jeg overvejer istedet at købe nogle SATA skuffer og 6 SATA diske (en til
hver dag)..

nogen der har sata hotswap til at virke på en server ?
jeg kan jo ikke rende og genstarte hele tiden

MVH

PBN

Fra : Svenne Krap

Dato : 06-04-05 17:14

Hej

Hvad bare med USB2 ( eller Firewire) ?

Det koster ikke en krig og du kan købe et godt extern kabinet og stjæle
datadelen derfra, hvis du ikke vil have USB only diske...

Det har den fordel, at står controlleren af så har du stadig en
fungerende disk, hvis det er bygget sammen er det good-bye data eller en
dyr recovery sag... (og jeg har brændt et par af de kære usb-kabinetter
af allerede)

Svenne

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 07-04-05 07:05

Hej

jeg har overvejet et par eksterne firewire diske til backup (Maxtor eller
Lacie)
men det trælse ved usb/firewire er jo at windows kommer med en requester når
man piller den fra.
men det må jeg lære at leve med....

/Peter

Fra : Svenne Krap

Dato : 07-04-05 13:50

For at gentage mig selv.

Køb almindelige P-ATA (gammeldags IDE-diske) og externe USB/FW
enclosures. Hvis enclosuret står af (og det gør de!), så har du stadig
en funktionsdygtig disk - ved en "færdigbygget" er det bare tough luck.

Du skal selvfølgeligt huske at stoppe enheden inde du hiver den fra..
ellers kan du ikke være sikker på at alle data er blevet skrevet fysisk
til disken endnu.

Svenne

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 08-04-05 07:21

Hej

For at gentage mig selv.

jeg har forstået

Køb almindelige P-ATA (gammeldags IDE-diske) og externe USB/FW
enclosures. Hvis enclosuret står af (og det gør de!), så har du stadig
en funktionsdygtig disk - ved en "færdigbygget" er det bare tough luck.

tjaa de eksterne maxtor jeg har sidder der da også bare en alm ide disk i.
så det går jo ud på det samme.. og lacie er sikkert det samme..

Du skal selvfølgeligt huske at stoppe enheden inde du hiver den fra..
ellers kan du ikke være sikker på at alle data er blevet skrevet fysisk
til disken endnu.

ja det er mest sikker...
med FW har dog ikke prøvet at miste noget ved bare at pille stikket ud..

men jeg regner med at købe 2 stk. så jeg kan skifte dem dagligt..
og de skal jo kun bruges til backup, så når den ene står af, ligger der
stadig data på den anden eksterne disk + på serveren.
+en emergency disk jeg har, som dog kan være op til 14 dage gammel...

Peter