Fildelings server
Fra : Ukendt

Dato : 04-04-05 15:31

Jeg skal have en fildelings server til en radiostation, som afvikler musik
via PC. Musikfilerne skal ligge på serveren, og så er det nogle
arbejdsmaskiner som skal hente/afspille filerne derfra.

Jeg har brug for en server med stor lagerplads, ca. 600Gb.

Hvad kan anbefales, til en overkommelig billig pris.

MVH
Bkh

Fra : Esben

Dato : 04-04-05 19:28

<news.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har brug for en server med stor lagerplads, ca. 600Gb.
>
> Hvad kan anbefales, til en overkommelig billig pris.

Det kan gøres ret billigt, afhængigt af hvor højt oppetid og datasikkerhed
prioriteres

Fx en fornuftig PC med:
- 2x40GB systemdiske på onboard raid 1
- S-ATA eller IDE raid controller (eller Windows XP med raid 5 hack)
- 3x300GB diske i raid 5
- Et styresystem

Der er også færdige løsninger som disse til ca. 20k + moms:
- http://www.microstorage.com/Products/Other/NAS4020.htm
- HP Proliant ML110 Storage Server

--
Esben

Fra : Niels C. Grønlund

Dato : 08-04-05 13:43

http://www.itsvar.dk/jcs/news/news.aspx?id=92462449224b49528066aa9361d988c7

Vi har bestilt sådan en fætter dog til andet formål.

LaCie er dog ikke leveringsdygtig lige pt. (Vi har ventet 1½ md.) Da LaCie
har problemer med leverancen af diske fra Hitachi.

Jeg ved ikke om den kan køre RAID, da vi ikke har fået den endnu. Men rygtet
siger medio april skulle vi ha den. Prisen vi skal give er ca. 12.500 incl
moms.

Mvh.
Niels

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 15-04-05 21:43

news.tele.dk wrote:
> [...]
> Jeg har brug for en server med stor lagerplads, ca. 600Gb.
> Hvad kan anbefales, til en overkommelig billig pris.

Jeg vil synes dette er den perfekte løsning:

Tekniske specifikationer xSeries 206 Storage Server * Preloaded med
Microsoft Windows Storage Server 2003 Express (indeholder ikke
print-funktionalitet), * Preloaded med Microsoft Storage Manager 2.0, *
Preloaded med IBM Director agent , * ServeRAID 7t Adapter (SATA) Model
8487-71G: * Intel Pentium 4 3.4GHz / 1MB L2-cache med EM64T teknologi *
1GB ECC memory - kan udvides til 4GB * 4 * 250GB SATA diske 20GB
defineret i RAID-1 anvendes til den installerede software 980GB RAID-5
til data (cirka 720GB anvendelig plads)

Spørgsmålet er så bare hvad du synes er en overkommelig billig pris.
Overstående storage server koster ca. 23.680 kr ekskl. moms

<reklame> Hvis du er interesseret arbejder jeg hos en ibm-forhandler, du
kan bare maile hvis der er noget du vil spørge om </reklame>
--
Mvh.
Peter Bak