array til multiarray
Fra : Mikkel wendt-larsen

Dato : 29-03-05 21:49

jeg har en array med en dimension af typen byte dette vil jeg så gerne
have delt op i en multiarray af størrelsen [1][20][20][1][1]

dette kan gøres ved nogle løkker men det bliver halvlangt og ikke særlig
pæn kode. findes der ikke en lettere metode til at splitte den op som
ønsket.

mvh
Phylock`

Fra : Mikkel wendt-larsen

Dato : 29-03-05 22:02

lige en tilføjelse til spørgsmålet ... findes der ikke en function
ligesom struct i c eller type i visual basic ... tror entligt det vil
gøre det lettere

mvh
Phylock`

Fra : Mikkel wendt-larsen

Dato : 31-03-05 15:51

sorry det var en tanketorsk, tror jeg havde siddet lidt for længe med
det, den aften. men tak for svarende alligevel.

mvh
Phylock`

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-03-05 00:32

Mikkel wendt-larsen <mikkel@wendt-larsen.dk> writes:

> jeg har en array med en dimension af typen byte dette vil jeg så gerne
> have delt op i en multiarray af størrelsen [1][20][20][1][1]

Spørgsmål ikke forstået.

Hvad er et multiarray? Som du skriver det, ligner det et
multidimensionelt array, men det giver ikke mening at have dimensioner
med størrelse 1, så det er det nok ikke.

I din anden mail nævnte du "struct". Er det du vil, at tage et
byte-array og inddele i grupper af 43 bytes, som så igen skal
inddeles i fem grupper af forskellig størrelse?

> dette kan gøres ved nogle løkker men det bliver halvlangt og ikke
> særlig pæn kode. findes der ikke en lettere metode til at splitte den
> op som ønsket.

Næppe. Men er den så grim?

(og der er ikke noget der svarer til "struct", det bruger man objekter
til i Java).
/L

Fra : Søren Mors

Dato : 30-03-05 17:36

Lasse Reichstein Nielsen wrote:

> (og der er ikke noget der svarer til "struct", det bruger man objekter
> til i Java).
> /L

Omend en klasse der kun har public variable, og ingen metoder kommer
meget tæt på.

Hvis man laver sådan en, er der dog nok noget galt med ens design.

Søren Mors