Læsning af HTML fra JSP
Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-03-05 09:24

Jeg prøver at læse det genererede HTML fra en JSP-side via en servlet, og
skrive det i en fil. Foreløbigt er jeg kommet frem til det her kode...

URL url = new URL("http://localhost/index.jsp");
URLConnection conn = url.openConnection();
conn.connect();
String html = conn.getContent().toString();
FileOutputStream os = new FileOutputStream("c:\\test.html");
os.write(html.getBytes());

Problem: conn.getContent() returnerer et eller andet underligt objekt, som
man ikke bare kan lave en toString() på eller typecaste til String. Det der
kommer ud af det er følgende:
sun.net.www.protocol.http.HttpURLConnection$HttpInputStream@6f6068

Nogen forslag til, hvordan jeg kan få det over i en String?

--
Martin

Fra : Soren (News)

Dato : 23-03-05 09:56

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> writes:

> [...]
> man ikke bare kan lave en toString() på eller typecaste til String. Det der

Du vil sikkert bruge url.openStream() istedet, og saa putte den InputStream
du faar derfra ind i din FileOutputStream.

Mvh, Soren

Fra : Martin Kristensen

Dato : 23-03-05 14:33

"Soren (News)" <sorend@rediffmail.com> wrote in message

> Du vil sikkert bruge url.openStream() istedet, og saa putte den
InputStream
> du faar derfra ind i din FileOutputStream.

Tak for hjælpen. Jeg fik det til at virke ved hjælp af
org.apache.commons.io.CopyUtils

URL url= new URL("http://localhost/");
InputStream is = url.openStream();
FileOutputStream os = new FileOutputStream("C:\\test.html");
CopyUtils.copy(is, os);