musvåge gør krumspring
Fra : uh

Dato : 19-03-05 00:56

Dette skete for kun ganske få dage siden - vi havde hængt en stor okseknogle
ud i birketræet i haven - til glæde for fuglene i kulden.

Da jeg en eftermiddag ser ud af vinduet, får jeg øje på en musvåge, som
holder sig fast i denne knogle, hængende med ryggen mere og mere nedad, mens
den forsøger at holde balancen ved hjælp af vinger og halefjer, så den kan
spise af kødbenet. Den falder ned et par gange under måltidet, men forsøger
ihærdigt igen og igen.

Jeg fik hurtigt kameraet frem, og selv om billederne er taget gennem
dobbeltlag glas, kan man på nogle af dem se, hvordan musvågen hænger i
benene, med kløerne øverst.

Efter et par fald, passerede en bil forbi, det forstyrrede så meget at
fuglen fløj sin vej. Kort tid derefter, vendte småfuglene tilbage til
foderbrædderne, de havde åbenbart ventet i nærheden.

Har du lyst, kan du se mine fotos her: http://MegaPixel.dk/vis/album/8787

Nu er det snart en saga blot med sne, kulde og sultne fugle, man begynder at
se fuglene to og to, og i dag hørte jeg lærken, foråret er her, jubii..!

God weekend - mvh uh

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-03-05 02:05

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> se fuglene to og to, og i dag hørte jeg lærken, foråret er her, jubii..!

L i d t usædvanlig adfærd, jeg kan godt forstå du fik gang i kameraet.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Stig Linander

Dato : 20-03-05 17:11

> Har du lyst, kan du se mine fotos her: http://MegaPixel.dk/vis/album/8787

Rigtig sjove billeder! De bli'r forhåbentlig liggende et stykke tid.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 17:33

"Stig Linander" <no_reply@050320.dk> wrote in message > Mange hilsner,

Hej Stig - fodrer du ikke mere rovfugle på brættet?

(Ved godt at nogen klandrede dig på et helt usagligt grundlag i forb. med at
du lagde en høne ud . . .)

Mvh Alf

Fra : Stig Linander

Dato : 20-03-05 22:45

Sun, 20 Mar 2005 17:33:24 +0100, skrev A. Blume bl.a. ...

> Hej Stig - fodrer du ikke mere rovfugle på brættet?

> (Ved godt at nogen klandrede dig på et helt usagligt grundlag i
> forb. med at du lagde en høne ud . . .)

Troede den historie var lige så død som hønen ...
Forklaring til de uindviede: person B forærede person A en død høne
til at lægge på person A's rovfugle-foderplads, og så kom person C
(mig) forbi og troede hønen var en krage (kunne kun se grå og sorte
fjer) og at kragen var kommet slemt af dage (fjerene strittede i
alle verdenshjørner), hvilket person B fik sig et godt grin over,
hvorimod person A blev sur på person C ...

Stig.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-05 12:15

> [...]
> alle verdenshjørner), hvilket person B fik sig et godt grin over,
> hvorimod person A blev sur på person C ...

Havde bare håbet at du ville genoptage fodringen . . .

Fra : Stig Linander

Dato : 21-03-05 16:48

> Havde bare håbet at du ville genoptage fodringen . . .

Jeg tror du misforstår ...
Det er "person A" der har den rovfugle-foderplads - ikke mig.

Stig.