Java og wince?
Fra : Gimmer

Dato : 17-03-05 17:02

Hej...
Jeg skal programmerer et program til en PDA med wince på, hvad skla jeg
bruge?
Jeg kan sagtens programmerer til almindelige win systemer, men kan man bare
overføre selve exefilen eller hvad gør man? jeg har søgt her på eksperten,
og forsøgt at downloade sun's JVM, men kan ikke helt overskue hvad jeg skal
hente.
En udførlig forklaring ville være dejlig.
vh Gimmer

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 18-03-05 10:36

> [...]
skal
> hente.
> En udførlig forklaring ville være dejlig.

En udførlig forklaring får du desværre ikke af mig.
Men du skal sikre dig at den PDA har en Java runtime. Ellers kan du glemme
alt om at programmere den i Java.
Java findes i tre versioner J2ME (micro), J2SE (Standard), J2EE
(enterprise). En PDA vil typisk have en J2ME runtime.
Så du skal downloade et SDK (software development kit) til J2ME.
Helst i samme versionsnummer som ligger på din PDA, men det er ikke så
kritisk. Du kan godt bruge et nyere eller ældre SDK.
Java bliver ikke til en exefil, men derimod en .class fil eller en .jar fil.

Niels Dybdahl

Fra : Gimmer

Dato : 18-03-05 12:23

Jeg ved godt der ikke bliver en exe fil, men det kan JBuilder lave for mig

Jeg kan som sådan godt programmere, men ved bare INTET om PDA
programmering -> her under java til PDA. By the way tak for tippet -> det
vil jeg kigge på.
vh Gimmer

Fra : Gimmer

Dato : 18-03-05 15:54

Java findes i tre versioner J2ME (micro), J2SE (Standard), J2EE
> (enterprise). En PDA vil typisk have en J2ME runtime.
> Så du skal downloade et SDK (software development kit) til J2ME.
SDK TIL J2ME,... er det et specielt SDK eller bare det normale?
hvis det er specielt... hvor downloades det så... kan ikke finde det på
sun's hjemmeside
vh Gimmer

Fra : kim

Dato : 20-03-05 20:24

Hvis der ikke er en JRE på din PDA skal du have fat i J9, som er IBMs JRE
til PDAer. Du kan downloade en trial eller købe den for 6 dollars her.

http://www.handango.com/PlatformProductDetail.jsp?productType=2&optionId=1_
2_2&platformId=2&siteId=1&productId=140997&programId=458&aff iliateId=1218

For at programmerer til en PDA skal du bruger den underopdeling af J2ME der
hedder CDC/personal profile. Den har næsten de samme klasser som J2SE, dog
ikke swing.(så vidt jeg husker). Så du behøves ikke at hente J2ME SDK bare
du undgår at benytte klasser der ikke understøttes af CDC/PP, du kan evt.
downloade personal profile doc for at se hvilke klasser der kan benyttes.
For at køre java programmer på en pda skal man lave en shortcut som peger på
den class fil der indeholder main metoden. her er et eksempel på en
shortcut. Den nemmeste måde at lave en shortcut på er ved at lave en .txt
fil og indsætte nedenstående linie og så omdøbe filen til .lnk (shortcut
eksemplet loader også swt)

255#"\Program Files\J9\PPRO10\bin\j9w.exe"
"-jcl:ppro10:loadlibrary=swt-win32-3101" "-cp" "\Program
Files\J9\PPRO10\lib\swt.jar;\" "navn på class fil med main (uden .class)"

Fra : Gimmer

Dato : 27-03-05 14:27

Mange tak.. det vil jeg kigge på!

Fra : Gimmer

Dato : 28-03-05 10:24

når jeg prøver at downloade J2ME Personal Profile 1.0 fra suns hjemme sider
skriver den at det er til linux platform... skal jeg være lige glad med
det... eller er det simpelthen den forkerte?
vh Gimmer