Intelligente fugle
Fra : Erik W.

Dato : 07-03-05 17:33

I politiken er der en artikel om fugles intelligens. Forskerne har nu
opdaget at fugle er langt mere intelligente end først antaget.
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=368097&TemplateID=19698
Det kunne jeg da godt have fortalt dem.

Mvh Erik

Fra : Aksel Petersen

Dato : 20-12-05 01:40

"Erik W." <erik.w@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
>I politiken er der en artikel om fugles intelligens. Forskerne har nu
> opdaget at fugle er langt mere intelligente end først antaget.
> [...]

Hej Erik!
Ja det har de søreme været længe om at finde ud af.
På min tidligere arbejdsplads var der to fritgående gæs - han og hun. De
kendte
klokken! Det meste af dagen gik de rundt i området, men kl. 12:00 stod de
begge ved hoveddøren og ventede på, at de forskræmte halvdagsdamer skulle
hjem.
Forskræmte fordi navnlig gasen var streng og gav et pænt "nap" med at
følge dem
til dørs! Vi havde også et stort cykelstativ, og når gæssene kedede sig
piftede de alle cykelhjulene. De tog hele rækken fra en ende af og bed i
ventilerne indtil luften hvinede ud - og gik så til det næste hjul. Nogle
vil
nok synes, at det ikke var et udtryk for intelligens, men snarere et
udslag af
uartighed!

Venlig hilsen
Aksel.