Rovfugletræk
Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 12:50

Måske en gammel nyhed for de garvede ornitologer
- men trækket er her til morgen set over Farum, våger og høg.
Et enkelt billede (300 meters højde) fra Farum på news:dk.binaer

Hilsen Alf

Fra : Stig Linander

Dato : 28-02-05 14:50

Mon, 28 Feb 2005 12:50:04 +0100, skrev Alf Blume bl.a. ...

> - men trækket er her til morgen set over Farum, våger og høg.
> Et enkelt billede (300 meters højde) fra Farum på news:dk.binaer

Jeg synes "høgen" virker lige lovlig lang- og spids-vinget til at være høg.
Tårnfalk?

Hvis fuglene befandt sig i samme højde, d.v.s. man umiddelbart kan
sammenligne størrelsen af "høgen" med størrelsen af musvågen, så er
"høgen" for lille til at være duehøg.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 22:26

"Stig Linander" <no_reply@050228.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis fuglene befandt sig i samme højde, d.v.s. man umiddelbart kan
> sammenligne størrelsen af "høgen" med størrelsen af musvågen, så er

De fløj i samme højde, delte samme termik udløst af varme fra bebyggelsen.
For lille til duehøg - hvad leder det hen til?

Mvh Alf

Fra : Stig Linander

Dato : 01-03-05 15:56

Mon, 28 Feb 2005 22:26:02 +0100, skrev Alf Blume bl.a. ...

> De fløj i samme højde, delte samme termik udløst af varme fra
> bebyggelsen.
> For lille til duehøg - hvad leder det hen til?

At det enten er en spurvehøg eller en tårnfalk.
Jeg synes - som nævnt i går - at "høgen" virker lige lovlig spidsvinget
til at være høg.
Jeg vil dog ikke afvise at en spurvehøg kan lave en manøvre hvor den et
kort øjeblik "samler" håndsvingfjerene så vingen bliver spids.

Mange hilsner,

Stig.

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 28-02-05 23:05

"Alf Blume" <alfblume(a)hotmaildotcom> skrev i en meddelelse
> Måske en gammel nyhed for de garvede ornitologer
> - men trækket er her til morgen set over Farum, våger og høg.
> Et enkelt billede (300 meters højde) fra Farum på news:dk.binaer

Hej Alf

Jeg tror at der er en Musvåge og et Spurvehøg

mvh Gerner