Chile eller Peru..?
Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-02-05 14:57

Hvad kan anbefales som bedste sted at kigge/fotografere fugle,
alle tips og links modtages med glæde -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-02-05 17:22

> Hvad kan anbefales som bedste sted at kigge/fotografere fugle,
> alle tips og links modtages med glæde -max-

Jeg vil foreslå Pantanal Wetlands i brazilien/Bolivia og Paraguay
Det er verdens største vådområde med over 650 forskellige arter af fugle og
mere end 250 fiskearter.
De er osse kæmpestort på 140.000 km2.
http://www.livinglakes.org/pantanal/

Alternativt er der et meget vigtigt vildtreservat, hvor man netop har fundet
en ny abeart
Madidi National park i Bolivia.
Her skulle der være over 400 arter af fugle.
Blandt andet skulle der være mulighed for at se Andes-condoren, verdens
største flyvende fugl.
http://www.palouse.net/alanperry/

Så glem Chile og Peru og tag til Bolivia istedet.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-02-05 19:33

"Frodo Nifinger"

> [...]
> største flyvende fugl.
> http://www.palouse.net/alanperry/
>
> Så glem Chile og Peru og tag til Bolivia istedet.

Tak Jesper det kigger jeg lige på - har du været der..?? -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-02-05 19:53

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> "Frodo Nifinger"

> Tak Jesper det kigger jeg lige på - har du været der..?? -max-

Nope, men jeg er involveret i livinglakes qua min forening Kolindsunds Venner.
Derfra kender jeg til Pantanal wetlands, der skulle være i særklasse.

Madidi området så jeg i 60 Minutes forleden aften.
Det så meget spændende ud.
Der var et indslag om den nye abeart der og meget handelede om
artsdiversiteten dernede.
Og begge dele ligger jo blandt andet i Bolivia.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-02-05 10:30

"Frodo Nifinger"

> [...]
> artsdiversiteten dernede.
> Og begge dele ligger jo blandt andet i Bolivia.

Ja aber er jeg så ikke ude efter, men der er vel også fugle
i massevis, jeg overvejer det lige, det er jo ikke de letteste
eller sikreste lande at bevæge sig rundt i, der har Chile altså
en fordel, det er mere tjekket for een som mig der selv vil
det hele, pakke ture er ikke lige til mit temperement,på den
anden side er jeg heller ikke vild med at få skudt knoppen a',
ja det er lidt af en balance gang.. Kender du noget til Estancia
del Ibera, et fint wetland område i nordøstlige Argentina.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 27-02-05 11:35

> [...]
> ja det er lidt af en balance gang.. Kender du noget til Estancia
> del Ibera, et fint wetland område i nordøstlige Argentina.. -max-

Nej, desværre.
Jeg må give dig ret, at på egen hånd er Bolivia måske nok rimeligt farligt.
Som hvid rundrejser med superteler på størrelse med raketstyr er det nok svært
ikke at skille sig ud fra mængden.

Man bør nok rejse rundt i en større flok for at være nogenlunde sikker.

Skal du holde dig til Argentina, Peru, Brazillien eller Chile er der:

Laguna Mar Chiquita med 148 arter af fugle beliggende i Argentina
http://www.livinglakes.org/marchiquita/
Titicaca-søen i Peru- antal fuglearter ukendt
http://www.livinglakes.org/pantanal/
eller
http://www.pantanal.org/Mainpant.htm
eller
http://whc.unesco.org/pg.cfm?cid=31&id_site=999
Pantanal Wetlands, den del, der ligger i Brazillien eller Paraguay, stadig nok
verden rigeste fugleområde med 650 arter.
Her var måske noget interessant at kigge på:
Pantanal Bird Club
http://come.to/pantanal

Der er masser om Pantanal Wetlands Bare google på "Pantanal" og vælg engelsk
som sprog.

Men der er sq nogen, der kan!
Lige hjemkommet fra 4 mdr.i Bhratnapur i Indien og allerede ved at planlægge
næste tur til den anden ende af verden.

Jeg er slet ikke misundelig

Vi andre må stille os tilfreds med en tur i marsken eller en sviptur til Otto
Duborg og Flensburg.
Men sådan er det jo at ha tre unger og en frue, der ikke deler ens interesser
for fugle og foto.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Thor

Dato : 27-02-05 12:32

Trinidad er et fantastisk fugleland, alene de røde ibisser er et besøg værd.
Var selv på Asa Wright Nature Center for 25 år siden.
Fantastisk sted!

http://www.asawright.org/

mvh Thomas Riedel

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-02-05 22:26

"Thor"
> Trinidad er et fantastisk fugleland, alene de røde ibisser er et besøg værd.
> Var selv på Asa Wright Nature Center for 25 år siden.
> [...]

Uhm - ser også interessant ud, den er sat på ønskelisten - mange tak. -max-

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 01-03-05 14:53

On Sat, 26 Feb 2005 14:56:52 +0100, ";o\)-max-" <ma22x3@hotmail.com>
wrote:

>Hvad kan anbefales som bedste sted at kigge/fotografere fugle,
>alle tips og links modtages med glæde -max-

Hvorfor ikke Costa Rica. Jeg har været der: i Monteverdes regnskove og
Tortugueros simp-regnskov. Der er også en stillehavskyst og alt er
kompakt geografisk. Rigtig mange taler engelsk der.

mvh

John