Hvilken fugl er det
Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 21-02-05 22:25

Hej

Jeg tog dette billede i sidste uge. Jeg havde først kasseret det for at
være for uskarpt. Så her i aften går jeg gennem dem alle og kender ikke
denne fugl. Har gennenbladret Fugle i felten. Jeg har nok overset et eller
andet.Er der nogle der kan hjælpe mig.

Et link til billedet er
http://stadsgaard.com/galleri/displayimage.php?pos=-46

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-02-05 22:32

Mon, 21 Feb 2005 22:25:26 +0100, Jens Stadsgaard
<jensstadsgaaard@post.invalid> skrev:

> [...]
> være for uskarpt. Så her i aften går jeg gennem dem alle og kender ikke
> denne fugl. Har gennenbladret Fugle i felten. Jeg har nok overset et

Ligner umiddelbart en undsluppet kanariefugl???

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 21-02-05 23:15

"Jens Stadsgaard" <jensstadsgaaard@post.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne fugl. Har gennenbladret Fugle i felten. Jeg har nok overset et eller

Kunne det ikke være en Bogfinke hun?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Georg Tranholm

Dato : 22-02-05 10:01

On Mon, 21 Feb 2005 23:14:37 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Kunne det ikke være en Bogfinke hun?

For mig at se er der ingen tvivl. Det ER en Bogfinke hun.

G. Tranholm.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-02-05 00:21

Jens Stadsgaard skrev:

> Har gennenbladret Fugle i felten. Jeg har nok overset et
> eller andet.Er der nogle der kan hjælpe mig.

Hvad med grønirisk-hun? Man ser jo kun bugen, men jeg
synes at næbformen kunne passe.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 22-02-05 00:41

> Hvad med grønirisk-hun? Man ser jo kun bugen, men jeg
> synes at næbformen kunne passe.

Det kan godt snyde lidt med vinkel/næbform. Brystfarven passer ikke med
Grønirisk.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 22-02-05 15:21

On Mon, 21 Feb 2005 22:25:26 +0100, Jens Stadsgaard wrote:

> [...]
> denne fugl. Har gennenbladret Fugle i felten. Jeg har nok overset et eller

Tak for svarerne. Jeg ville også selv gætte på en bogfinke, men syntes
ikke helt den lignede.