Lidt billeder af småfugle ved foderstedet
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-02-05 22:16

Jeg har skudt lidt småfugle ved mit fodersted udenfor stuevinduet.

Her ved min foderplads flokkes ca. 11 arter for at fouragere i sneen:

Jeg har set og fotograferet:
Bogfinke, kærnebider, grønirisk, grønsisken,skovspurv, solsort, blåmejse,
musvit, silkehale, kvækerfinke og rødhals/rødkælk

Uden for mit vindue.
Grønsisken
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-391
Kærnebider
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-390
Kvækerfinke
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-389
Skovspurv
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-382

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-02-05 22:58

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bogfinke, kærnebider, grønirisk, grønsisken,skovspurv, solsort, blåmejse,
> musvit, silkehale, kvækerfinke og rødhals/rødkælk

Og så lige en Bogfinke og en Grønirisk, der er oppe at toppes over
solsikkefrøene
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-388

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 07:02

"Frodo Nifinger"

> Og så lige en Bogfinke og en Grønirisk, der er oppe at toppes over
> [...]

Dejlige billeder fra haven - taget under fototekniske vanskelige
forhold, du har måske prøvet at redde detaljerne for meget,
så de står lidt flade, men dejligt at se der er fugle derhjemme,
sneen er jeg måske ikke så vild med efter 4 måneder med sol..
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1458170
en sød due fra Bharatpur.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 12:00

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så de står lidt flade, men dejligt at se der er fugle derhjemme,
> sneen er jeg måske ikke så vild med efter 4 måneder med sol..

Dejligt billede af en øh indisk due, jeg ikke kender navnet på

Jeg er bare slet ikke misundelig på dit ophold i Bharatnapur med alle de
flotte fugle og spændende mennesker omkring dig.

Tak for kritikken!
Det er svært at få gode billeder gennem en thermorude.
Jeg overvejer som sagt at pille den ud for at gemme mig bag en flamingoplade
istedet med hul til telen.

BTW: Sass og jeg overvejer at arrangere en fotosafari ned på Rømø i påsken.
Der rammer vi forhåbentligt forårstrækket sydfra, så der blir nogle spændende
arter at fotografere.
Var det ikke noget at tage med?
Det plejer at være enormt hyggeligt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 19-02-05 13:05

"Frodo Nifinger"

> [...]
> Der rammer vi forhåbentligt forårstrækket sydfra, så der blir nogle spændende

Påsken - hvornår er det lige, hehe - hvis jeg er hjemme er jeg helt sikkert
med på Rømø, en anden tur er traner i sverige.. Jeg er hjemme og vågen om
et par dage, lad os arbejde på det.. -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-02-05 01:43

> [...]
> med på Rømø, en anden tur er traner i sverige.. Jeg er hjemme og vågen om
> et par dage, lad os arbejde på det.. -max-

Jeps, den påsketur til Rømø skal gerne blive til noget, jeg skal nok lige
holde øje med fuglelivet derovre i dagene op til, vi skal helst have noget
ud af den i hvert fald. Men mon ikke slutningen af Marts nok skulle kunne
byde på en fugl eller to, der er vel altid en måge, hehe

MVH
Thoams Sass Pedersen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-02-05 18:01

"Thomas Pedersen"

> [...]
> ud af den i hvert fald. Men mon ikke slutningen af Marts nok skulle kunne
> byde på en fugl eller to, der er vel altid en måge, hehe

Hihi Thomas - der er sku da også en lille optimist inden i dig hva
Sidst blev det da til ikke så lidt mere, mon ikke vi kan gøre det igen,
solskin her til eftermiddag og masser a måger omkring lufthavnen,
men iii det er sku små køligt - ) -max-

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 20-02-05 19:19

> [...]
> Sidst blev det da til ikke så lidt mere, mon ikke vi kan gøre det igen,
> solskin her til eftermiddag og masser a måger omkring lufthavnen,

Ja, evig optimist skal man jo være, men jeg synes godt nok, at jeg har langt
i mellem jeg ser et motiv der er værd at fotografere for tiden. Kedeligt
vejr og sådan, hvad kan man sige andet end, at jeg glæder mig til foråret

Men velkommen hjem, og jeg glæder mig da til en lignende tur som vi havde
sidst, det var kanon hyggeligt.

MVH
Thomas

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 17:32

> Og så lige en Bogfinke og en Grønirisk, der er oppe at toppes over
> solsikkefrøene
> http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-388

Sørme, om ikke jeg kan hæve antallet af arter til nu 13 i alt

Der kom lige en husskade forbi og nu osse en Sumpmejse:
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-392

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-02-05 13:32

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Minsandten om ikke jeg nu har rundet 15 arter:

Jeg har nu nemlig haft besøg af en husskade, en sumpmejse, og nu også en
Stillits.

http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-399

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : ;o\)-max-

Dato : 20-02-05 17:43

"Frodo Nifinger"

> Minsandten om ikke jeg nu har rundet 15 arter:
>
> Jeg har nu nemlig haft besøg af en husskade, en sumpmejse, og nu også en
> [...]

Ja det er sku dejligt at så fede billeder - Jesper - er vild med "haps"
15 arter er nok når man har øjnene med sig..!! Måske jeg kan lokke
dig med til Bharatpur en dag - 411 arter - siger dem der har tjek på det,
hoho du blir sku helt skeløjet, men jeg nyder sku også det mere ydmyge
udvalg her på amar, nu hvor jeg er hjemme.. -max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 20-02-05 19:46

> [...]
> hoho du blir sku helt skeløjet, men jeg nyder sku også det mere ydmyge
> udvalg her på amar, nu hvor jeg er hjemme.. -max-

Velkommen hjem!
"Haps" er nu ikke taget i min egen have, men på den lokale skolesti i december
måned.

De 15 arter er alene fugle, som har gæstet Jesper's restaurants udendørs
servering. her lige udenfor vinduet.
Samlet i Danmark har vi vist 478 arter totalt, men de er jo spredt ud over en
lang række habitater.
Jeg synes det er ret fantastisk, at jeg har 15 arter her ved min foderplads.
Alle andre steder jeg har set, kommer der 4-5-6-7 arter til brædtet.

Men jeg skal lige sælge konen og børnene til medicinske eksperimenter for at
ha råd
Ellers er jeg klar!
Hvornår tar vi afsted? Bharatnapur skulle være "Birds paradise" iflg flere
ornitologer.
De 411 arter er jo samlet på et habitat.
Og dine skud dernede fra har jo oxo været fantastiske.
Jeg vil løbe tør for flashkort på ingen tid.

Jeg glæder mig meget til Rømøturen.
Jeg overvejer faktisk at tage ned i mit sommerhus på Kalvø dagen før, så man
hurtigt kan komme derover
(Det ligger på østkysten 9 km nord for Aabenraa)

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 19-02-05 07:26

"Frodo Nifinger" wrote

> Jeg har skudt lidt småfugle ved mit fodersted udenfor stuevinduet.

Hej Jesper -

Flotte billeder - dejlige fugle!

Hvilket udstyr benytter du?

- Jensby

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 19-02-05 11:46

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jesper -
>
> Flotte billeder - dejlige fugle!
>
> Hvilket udstyr benytter du?

Det er et Nikon D70 Digitalt Spejlrefleks kamera 6,1 MegaPixel og en Sigma
500/4,5 HSM EX supertele.

Alle billederne er skudt gennem en thermorude, og jeg har måttet kæmpe lidt
for at redde kontrasten hjem i fuglene.
Dog er den fede situation med bogfinken og grønirisken også blevet en anelse
undereksponeret og derfor lidt grynet.

Jeg overvejer at fjerne vinduet og sætte en flamingoplade op i stedet med hul
til kameraet, så jeg bedre kan få skarpe kontrastfyldte billeder af fuglene.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger