Hjælp til VPN på win2003 Server
Fra : Henrik

Dato : 16-02-05 14:50

Hej jeg kan finde alt muligt om hvordan jeg konfigurerer klienten, men intet
om hvordan jeg konfigurerer serveren.

Jeg skal konfigurer et netværk med server til at lade en bestemt klient ude
fra internettet, komme igennem routeren (sikkert vha. vpn der også) også hen
til en anden klient på netværket. og lade den udefra kommende klient styrer
den pc. Jeg vil tro at det bliver løsningen remote desktop.

Men tilsyneladende skal jeg først konfigurere serveren til at accepterer vpn
på netværket, før remote desktop vha. vpn kan komme hen til klienten ?

Fra : Steen Suder

Dato : 17-02-05 07:33

Henrik wrote:

> [...]
>
> Men tilsyneladende skal jeg først konfigurere serveren til at
> accepterer vpn på netværket, før remote desktop vha. vpn kan komme hen

Hvis man leder det rigtige sted, finder som regel svaret.

Det her er en hardware-gruppe; hvis du nu prøver i gruppen for sikkerhed
eller en Windows-gruppe har du nok større held.

--
Steen Suder