"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message 
news:41dd8d4b$0$11484
>> ja tænk på de stakler der bliver tvunget til at købe bladet, og pisket 
>> til at læse det....det er sgu da dem der er skod mennesker...
>
> Jeg troer ikke at de er mere skod menneske end du, da jeg var barn, læste 
> jeg også en del tegneserie hæfter. Prøv du at læse Bo`s indlæg en gang 
> til...)
Glistrup og jeg foragter ingen mennesker - ingen er skod
Her snørklerier i den retning...
Team Aquinas, Arendt, Schantz, Noah/Jahve
BW: >>Jeg citerer Hannah Arendt - men jeg forenkler den ikke som du nu gør.
>
MF: > Du indrømmer altså din ukritiske moralske relativisme hvor alle er 
lige skyldige og lige gode og
> lige onde?
Arendt er ifølge den danske Arendt-forsker Schantz ANARKIST i bund og grund, 
og mener ikke der skal straffes statsligt.
Der er forebyggende straf  - og der er hævn- dvs bagudrettet straf, som 
Mikkel Foldmann og  Per Vadman går ind for  - fx at livstidsfængsle 
krigsforbrydere, selvom de ikke længere er farlige , og selvom de er 
magtesløse tabere og der er fred.
Ingen siger, at alle er lige gode - men Glistrup og jeg vil ikke gøre os til 
dommer over individers eventuelle forskel i værdi for fællesskabet - det er 
en sag for det frie marked - vi vil kun  straffe , når derved  risiko for 
fremtidige overgreb mindskes.
Alt andet er i slægt med fortidens menneskeofringer og hjul-og-stejle og 
syndflodssadisme og lignende religiøs ritual og dermed meningsløs 
hævnstraf - som er ond og meningsløs som syndfloden&skærsind.
Som var et skridt i menneskehedens opdragelse af Gud til humanisme. , idet 
regnbueløftet var anger hos en dum gud - der snart lavede en søn der var 
rigtig glistrupsk mht kun at straffe preventivt: "Dømmer ej , at ikke I selv 
skal dømmes"
"Vend venstre kind til"(underforstået når tilgivelse bryder de onde 
hævncirkler.
Man skal ikke vende venstre kind til når det er for bekosteligt - hvis ikke 
man har korsfæstelses-påskemirakel dagsorden, og det gjaldt hin enkelte 
Jesus Kristeus og kun ham
"Uden grusomhed ingen fest - i menneskets ældste og længste historie var 
straffen noget festligt - stedse åndeliggjort og guddommeliggjort.. 
Nietzsche
"  I vor kultur vil en mand der ikke græder ved sin mors begravelse blive 
idømt dødsstraf Camus
"Spinoza beskriver den skadefro medfølelse og udeltagende ondskab  . - 
hvordan grusomhed kobledes til festlighed i europæisk byliv.: "Det gør godt 
at se på lidelse , men endnu bedre er at skabe lidelse- det er en  hård 
sætning, men en gammel, mægtig menneskelig hovedsætning. Nietzsche
"Uden grusomhed ingen fest - i menneskets ældste og længste historie var 
straffen noget festligt - stedse åndeliggjort og guddommeliggjort.. 
Nietzsche
- som  citerer Aquinas for både at gejle op til grusomhed og anbefale at 
moral kommer indefra
"Ikke at følge din egen forstand og samvittighed er ulydighed mod Gud. 
Thomas Aquinas
"         De salige i himmerige skal komme til at se de fordømtes straffe, 
for at saligheden skal behage dem så meget  mere  , skriver Thomas Aquinas
Schantz slår på Grundtvigs og Nietzsches VÆR JORDEN TRO og at vi heldigvis 
har fejet revolutionære munkemarxisters luftkasteller af banen og lever 
livet  - *jorden er blevet beboelig*. Tidehvervs-præsterne hylder Schantz og 
hans kæledgge . Hannah Arendt - ringen er sluttet og os gode er glade for at 
straffeguden faldt til patten efter Syndfloden og blev Jesus-agtig 
tilgivende.
