Fugle om natten
Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-02-05 07:50

I lørdags var jeg i Tyskland, lidt nord for Lübeck, da var der ved
solnedgangstid en masse fugle der kredsede over hovedet på os, det kommer
ikke så meget bag på mig, det er vist meget normalt før de går til ro.

Men sent om aftene, vist hen mod midnat, da begyndte en stor del af flokken
(eller en mindere flok, det samme sted) at kredse igen, hvorfor dog det?
Kan det være fordi der er noget der har forstyret dem, eller er det helt
normalt?

Det var efter hvad vi kunne blive enige om sorte fugle, og på størelse med
måger, sådan +-

Ivar Madsen

Fra : Nille

Dato : 11-02-05 12:13

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> normalt?
>
> Det var efter hvad vi kunne blive enige om sorte fugle, og på størelse med

Jeg vil gætte på at det er råger.

Nille

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-02-05 21:13

Nille wrote:

> flokken
> Jeg vil gætte på at det er råger.

Er det normalt for dem, at de kredser sådan lang tid efter solnedgang?

Ivar Madsen

Fra : Nille

Dato : 12-02-05 08:06

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> wrote in message

> Er det normalt for dem, at de kredser sådan lang tid efter solnedgang?

Jeg ved ikke om det er "normalt", men det gør de i hvert fald i stort tal og
meget ofte her hvor jeg bor. Vi har også ofte undret os det sene tidspunkt
hvor man kan høre at de flyver i store flokke, men det er så mørkt at man
ikke kan se dem og ja, ofte så sent som 22-23 tiden her i januar.

Nille