Kvækerfinken
Fra : Aksel Petersen

Dato : 02-02-05 16:03

Nu er kvækerfinken kommet.
Der sidder enkelte eksemplarer og soler sig i toppen af vort store
egetræ. De sidder sammen med grønirisk og grønsisken og hygger sig.
Aksel

Fra : Hans Mikkelsen

Dato : 05-02-05 23:29

Jep ,
det stemmer jeg havde også en i mit kirsebærtræ
i dag her i Karlslunde , Sjælland
'den 5februar
hilsen
Ingrid

Fra : Peter Godtfredsen

Dato : 06-02-05 13:55

"Hans Mikkelsen" <softgen@post6.tele.dk> wrote in message news:<4205491d$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Jep ,
> det stemmer jeg havde også en i mit kirsebærtræ
> [...]

Jeg forstår ikke helt, hvor det specielle i de nævnte observationer
ligger. Ifølge DOF-basen er der set Kvækerfinke i Danmark, hver eneste
dag i 2005.
hilsen
Peter Godtfredsen

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 06-02-05 14:25

Peter Godtfredsen wrote:
> [...]
>>>

> Jeg forstår ikke helt, hvor det specielle i de nævnte observationer
> ligger. Ifølge DOF-basen er der set Kvækerfinke i Danmark, hver eneste

Hej.

Kvækerfinken er jo en vintergæst der besøger danmark fra sep. til marts,
så man kan vel ikke sige at nu er den kommet her i feb.
Kvækerfinken optræder i visse vintre i milliontal i vores bøgeskove
(oldenår). Derimod er den en meget sjælden ynglefugl (ca.10 fund i de
sidste 100 år).
Men derfor kan man jo godt glæde sig over den første man ser i 2005

Mikkel

Fra : Aksel.pe

Dato : 12-02-05 01:06

Jens Mikkel Lausten wrote:

> [...]
> sidste 100 år).
> Men derfor kan man jo godt glæde sig over den første man ser i 2005

Nok en gang kvækerfinke!

Igår så vi en under foderbrædtet. Jeg mener helt bestemt, at det var en
kvækerfinke, men dens næb var tydeligt hvidt inde ved basis, og normalt
farvet ved spidsen. Den var meget sulten og sad der længe.
Men der er vel ikke nogen af de små fugle, der har hvidt på næbbet?
Aksel