Hjælp til HP printserver
Fra : Kenneth

Dato : 12-02-05 10:09

Hej

Jeg har erhvervet mig en HP laserjet 5m printer, som jeg gerne vil have til
at køre over netværk, men det er åbenbart ikke så let som jeg troede?

Jeg kører win xp, men når jeg søger på printerens IP adresse, finder den
ingenting.
Hvis jeg bruger telnet, kan jeg godt komme i kontakt med den og bla. ændre
ip adresse og subnet mask.

Printerens ip: 192.168.0.105
PC: 192.168.0.142

Er der nogen som har et lille fif til hvordan man ellers kan få xp til at
finde den? eller er der noget som jeg har misforstået?

Mvh.

Kenneth

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 12-02-05 10:45

"Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen som har et lille fif til hvordan man ellers kan få xp til at
>finde den? eller er der noget som jeg har misforstået?

Kort fortalt skal du have lavet en printerkø, der benytter en TCP/IP
netværksport - der peger på printerens IP-adresse. Start med wizarden
Tilføj Printer under printere.

Du er dog kommet til at skrive i den forkerte gruppe. Du får bedre
hjælp i dk.edb.system.ms-windows. Svar på denne post sendes dertil.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Esben

Dato : 12-02-05 17:05

"Kenneth" <waaf@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at køre over netværk, men det er åbenbart ikke så let som jeg troede?
>
> Jeg kører win xp, men når jeg søger på printerens IP adresse, finder den

Hvordan søger du efter den? Du skulle gerne via kontrolpanelet kunne tilføje
en ny printer og oprette en tcp-ip port under forløbet.

--
Esben