HP 380G4 - Raid10
Fra : Nicolai

Dato : 09-02-05 10:43

Ja, så må jeg jo spørge igen ;)

Denne gang undrer performance på ovenstående server mig. . .

2x HP 380G4 - 6 diske i raid10 - kopiering mellem dem over en Cisco gigabit
3750 Switch. Jeg får aldrig over 50MB/s - ca 40MB/s i snit.

Burde jeg ikke skulle forvente LANGT over - det her er jo max 20% over hvad
jeg kan presse ud af 2 alm. nye PC'ere?

Nogen med drifterfaring med disse servere?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!
Netop nu er der 25% rabat på alle webhoteller...

Fra : Morten L.

Dato : 09-02-05 17:23

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.webhostingdanmark.dk - Når "Fri trafik" ikke er nok!
> Netop nu er der 25% rabat på alle webhoteller...

Bruger du raid-on-chip, eller er der sat en "rigtig" controller i?
Er der batteri-backup på cachen?
Ændres noget, hvis du piller ved fordelingen mellem read og write cache ?
kopierer du med Windows, eller tester du med f.eks. FTP ?
Store filer / små filer /fragmentering af disksystem osv ??

NB - min erfaring strækker sig til G3 modeller af serveren - og de kører let
40 Mb/sec sustained, og peak op til ca. 70 Mb/sec på gigabit (testet med
backup-jobs i HP dataprotector mod LTO-II streamere)
Kan serveren følge med LTO'erne, er den hurtig nok
-
Mvh
Morten

Fra : Nicolai

Dato : 09-02-05 18:40

> Bruger du raid-on-chip, eller er der sat en "rigtig" controller i?
Onboard - den SKULLE sgu kunne rykke simpel raid10 - der er jo MINUS
paritets-udregning :)

> Er der batteri-backup på cachen?
Ja.

> Ændres noget, hvis du piller ved fordelingen mellem read og write cache ?
Nej.

> kopierer du med Windows, eller tester du med f.eks. FTP ?
Windows.

> Store filer / små filer /fragmentering af disksystem osv ??
En stor fil.

> NB - min erfaring strækker sig til G3 modeller af serveren - og de kører
> let 40 Mb/sec sustained, og peak op til ca. 70 Mb/sec på gigabit (testet
> med backup-jobs i HP dataprotector mod LTO-II streamere)

Egentlig er det jo heller ikke imponerende. Faktisk burde vi, lavt sat, kunne
få 3x 30MB/s sådan hvis det skulle være efter bogen - minus diverse
controller-ting ;)