SQL backup
Fra : Claus Albæk

Dato : 08-02-05 13:33

Hello

jeg har en SQL server stående, linket op mod en maskine som udelukkende
skal tage sig at backup af SQL'en
SQL'en laver komplette backups 3 gange om dagen, dvs. hver 8. time.
disse backups er der adgang til fra backup maskinen.

mit spørgsmål er så?
findes der et program som kan duplikere SQL backup'en over til backup
maskinen (ja, det er jo let nok)
jeg er interesseret i at 'overvåge' sql serverens delte dir for nye
backups som backup maskinen så selv henter over når der forefindes en.
lad os kalde den en intelligent xcopy?

nogen idéer?

Fra : Thomas Bøjstrup Joha~

Dato : 08-02-05 21:22

> [...]
> jeg er interesseret i at 'overvåge' sql serverens delte dir for nye
> backups som backup maskinen så selv henter over når der forefindes en.

hvis det er flad filer som er lukket efter sql backup'en har køre kan du
bruge robocopy.exe til at lave en kopi af data til den anden server.

Robocopy.exe er en intelligent xcopy som er maget stabil og finder det på
microsoft's hjemmeside (ved ikke lige hvor med tror det er i windows RK)

Thomas Bøjstrup Johansen

www.swug.dk - Sjælland Windows User Group

Fra : Claus Albæk

Dato : 09-02-05 10:24

Thomas Bøjstrup Johansen wrote:

> [...]
> microsoft's hjemmeside (ved ikke lige hvor med tror det er i windows RK)

ok, jeg vil kigge på den...
Ellers er jeg kommet frem til et produkt der hedder SynvBack som ser
fantastisk(tm) ud.

Fra : Christian R.

Dato : 10-02-05 13:44

On Tue, 08 Feb 2005 13:33:20 +0100, Claus Albæk <claude@eugina.dk>
wrote:

>mit spørgsmål er så?
>findes der et program som kan duplikere SQL backup'en over til backup
>maskinen (ja, det er jo let nok)

Mit spørgsmål er så, hvad har det med hardware at gøre?

Fra : Claus Albæk

Dato : 10-02-05 14:44

Christian R. wrote:

> Mit spørgsmål er så, hvad har det med hardware at gøre?

mange gange undskyld.