IBM netfinity 5500 server
Fra : Fidolinux.dk

Dato : 05-02-05 22:02

Hejsa
Har fået mig en sådan.
Har hørt noget om at man skal bruge en CD til at configge raidet på den.
Har siddet og luret længe inde på IBMs hjemmeside, men syntes ikke jeg kan
finde noget til det ?

Nogen der har et link ?

--
Mvh stefan
--------------------------

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 05-02-05 22:58

Kan det passe det er en management cd man skal have ? Hvis ja, hvor finder
jeg denne ?
--
Mvh stefan
--------------------------

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 05-02-05 23:40

Fidolinux.dk wrote:
> Kan det passe det er en management cd man skal have ? Hvis ja, hvor
> finder jeg denne ?

Uha, jeg er ikke så stiv i de gode gamle Netfinity servere, men prøv at
søge efter en gammel version af IBM ServerGuide. Jeg vil gætte på at du
skal have fat i en version 5 eller deromkring. Har ingen ide om de
stadig ligger til download hos IBM som iso filer, eller om det kun er
den nyeste version man kan hente.

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Fidolinux.dk

Dato : 05-02-05 23:50

> [...]
> skal have fat i en version 5 eller deromkring. Har ingen ide om de
> stadig ligger til download hos IBM som iso filer, eller om det kun er

Se det hjalp i min søgen ;)
Har fundet denne som jeg lige vil prøve:
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/license.do?filename=pc_servers_iso/90p2916.iso

Jeg takker mange gange, og vender frygtelig tilbage hvis det ikke virker ;)

Fra : Peter Pan

Dato : 06-02-05 10:00

"Fidolinux.dk" <fidolinux@FJERNfidolinux.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg takker mange gange, og vender frygtelig tilbage hvis det ikke virker
;)

Så vil jeg lige være på forkant til din tilbagevending.

Du skal have fat i en CD kaldet "IBM ServerRaid Support CD". Den kan findes
som ISO på IBM's hjemmeside. Det er en bootable cd med grafisk
brugerinterface man bruger til at konfigurere alle IBM's raid controllere.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-56811

Mvh
Anders

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 07-02-05 07:12

Peter Pan wrote:
> [...]
> findes som ISO på IBM's hjemmeside. Det er en bootable cd med grafisk
> brugerinterface man bruger til at konfigurere alle IBM's raid

Hej Anders.

På nyere IBM servere plejer jeg altså kun at bruge ServerGuiden. Den
kommer også pænt frem med en ServeRaid Manager når man kommer til at
skulle sætte harddiske op. Selve ServeRaid cd'en plejer jeg kun at bruge
hvis jeg skal installere en M$ Small Business Server, da dette ikke er
direkte understøttet i ServerGuide.

Nu jeg tænker over det, så kan det godt være at en med alias'et
"Fidolinux" vil installere noget linux selv (wild guess), selvom man jo
også kan bruge ServerGuide til at installere linux med, så er det bedste
for ham jo måske at bruge ServeRaid cd'en til at boote på først og sætte
raid op, og så selv installere linux bagefter ;)

Fra : t3ch

Dato : 08-02-05 01:11

Du skulle da bare spørge, du ved jo jeg har rodet med det ;)

Du skal være opmærksom på at du skal opdatere til serverriad 6, før du må
flashe til 7,
ellers fucker det op. Har både v.6.0 og 6.10

Du kan KUN finde v.7 på nettet, da IBM har fjernet alle gamle versioner -
trust me.. har ledt i flere uger ;)

Msg me på ICQ

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-04-05 22:36

t3ch wrote:

> Du kan KUN finde v.7 på nettet, da IBM har fjernet alle gamle versioner -
> trust me.. har ledt i flere uger ;)

Jeg ligger inde med 4.84, 6.10, 7.1b, 6.09, 7.2.03, 7.2.05 og 7.2

Hvis du skal bruge en af ovenstående, så smid en email.

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 15-04-05 05:52

Thomas Jensen wrote:

> Jeg ligger inde med 4.84, 6.10, 7.1b, 6.09, 7.2.03, 7.2.05 og 7.2
> Hvis du skal bruge en af ovenstående, så smid en email.

Der er også kommet en 7.3'er til download