Hvad kaldes rack-monteringsskruer og møtri~
Fra : Steen Suder

Dato : 04-02-05 08:38

Hvad kaldes det system, der består af en firkantet møtrik monteret i en
lille blikæske, beregnet til montage af udstyr i et rack med skinner
med firkantede huller med tilhørende metriske skruer?

Er der er officiel betegnelse, en ISO-standard eller lignende?

--
Steen Suder

Fra : Arne Keller

Dato : 04-02-05 12:52

Steen Suder wrote:
> Hvad kaldes det system, der består af en firkantet møtrik monteret i en
> lille blikæske, beregnet til montage af udstyr i et rack med skinner
> med firkantede huller med tilhørende metriske skruer?

Clipsmøtrik

> Er der er officiel betegnelse, en ISO-standard eller lignende?

Øh...... aner det ikke

--
Arne Keller
Jeg utaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Steen Suder

Dato : 04-02-05 13:07

Arne Keller wrote:

> Clipsmøtrik

Så hvis jeg skriver clipsmøtrik i min specifikation, vil hverken en
rådgivende ingeniør eller en elektrikerlærling være i tvivl om hvad der
menes?

Jeg risikerer ikke at få noget, der /ikke/ passer, hvis jeg skriver
'clipsmøtrik'?

> Øh...... aner det ikke

Du burde jo vide det, hvis nogen

--
Steen Suder

Fra : Arne Keller

Dato : 04-02-05 15:53

Steen Suder wrote:

> [...]
> menes?
>
> Jeg risikerer ikke at få noget, der /ikke/ passer, hvis jeg skriver

Nej det burde være helt entydigt for enhver.

Afhængig af hvad det er du prøver at sige kunne formuleringen "incl. alt
nødvendigt monteringsmateriel" måske bruges i stedet for.

> Du burde jo vide det, hvis nogen

Ja, det var også det som bekymrede mig lidt
Jeg ved bare ikke helt om jeg gider jage efter navnet, det vil sikkert
betyde at jeg skal skaffe et par standarder jeg ikke har idag.
Hvis jeg finder det skal jeg nok skive tilbage, men der er sikkert ingen
som forstår det så, clipsmøtrik er bedre.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 06-02-05 19:29

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg finder det skal jeg nok skive tilbage, men der er sikkert ingen
> som forstår det så, clipsmøtrik er bedre.

Kan sige vi i lyd-lys branchen tit kalder dem "rack-skruer/møtrikker"
istedet,
det har jeg aldrig mødt nogen der ikke vidste hvad var med det samme.

Mvh
Søren Steinmetz

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 08-02-05 22:31

On Fri, 04 Feb 2005 12:51:43 +0100, Arne Keller <arne@kellernet.org>
wrote:

>Clipsmøtrik

Jeg kalder dem rackclips. Det plejer folk fint at forstå.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen

Fra : Martin Kiefer

Dato : 08-02-05 23:51

"Steen Suder" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad kaldes det system, der består af en firkantet møtrik monteret i en
> lille blikæske, beregnet til montage af udstyr i et rack med skinner
> med firkantede huller med tilhørende metriske skruer?

RS Components kalder dem "Clipsmøtrikker" på dansk og "Caged Nuts" på
engelsk. Det er også denne betegnelse vi benytter når vi laver
dokumentation, der hvor jeg nu engang arbejder.

> Er der er officiel betegnelse, en ISO-standard eller lignende?

Ved faktisk ikke om der findes en ISO betegnelse for møtrikkerne

Martin Kiefer
www.kiefer.dk
Reply til min mail går til /dev/null