Noget om hvad der foregår her i gruppen
Fra : skogstadNielsen(fjer~

Dato : 23-01-05 14:44

Her er nogle hypoteser for de forhold der ligger bag en god del af
debattten her i gruppen.

1 mennesker der er nysgerrige eller har trang til at prøve deres
meninger af.
2 mennesker der har haft en dyb indre utryghed om 'hvad livet er' og nu
har vundet den - 'set det åndelige lys' eller det 'naturvidenskabelige lys'
3 mennesker der har en mere eller mindre klar fornemmelse af at den
gængse naturvidenskabelige forklaringsmodel - har indre modsigelser.
4 mennesker der har personlige erfaringer der modsiger den
naturvidenskabelige forklaringsmodel.
5 mennesker der er ude efter lidt fis og ballade.

det var hvad jeg kom på - og det er altsammen ok.

gruppe 3 og 4 vil naturligt nok lede uden for den gængse naturvidenskab
for at få bekræftelse og indsigt - egentlig er de amatørforskere.
Mennesker i gruppe 2 vil -hvis de gidder - prøve at få andre til at
blive lige så trygge som de selv er ved 'deres lys'
1 og 5 går ind og ud af nyhedsgruppen efter hvad de nu har lyst til den dag.

Hvem kan få en oplevelse af at være med her i gruppen?
Alle grupper.
Hvem kan berige hinanden?
(1,3,4)
Hvem vil bekrige hinanden?
(2,3,4) hvis 2 ikke er enige med en af dem fra 3 og 4.

Egentlig synes jeg de mest spændende debatter er mellem (1,3,4)
hvor 1 kommer med en solid naturvidenskabelig baggrund.

Når 2 er involveret så bliver de lange tråde hurtigt forudsigelige.

-og det er ikke for at drille nogen -

Keep Smiling
Søren