tre appelsiner, to sorte skakbrikker, en l~
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 15-01-05 16:55

Hej

Nu har jeg i over 20 år kigget på et litografi, som jeg vandt i
mit gamle firmas kunstforenings "årlige bortlodning".

Det er et stilleben, som forestiller tre appelsiner samt to sorte
skakbrikker, en løber og en springer, med skygger og spejlinger,
som om tingene ligger og står på en glasplade.

Kunstneren kalder sig Virloflax, og litografiet er dateret 1981.

Er der nogen, som har et forslag til en tolkning af motivet?

(Jeg har fundet frem til at der findes en eventyropera af
Prokofiev, som hedder 'Kærligheden til de tre appelsiner').

Eller er der nogen som kender noget til en kunstner med
navnet eller pseudonymet "Virloflax"?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt