Parsing array by reference...
Fra : Heureka

Dato : 09-01-05 16:35

Hejsa,

Sidder og roder med noget kode som ikke opfører sig som jeg vil ha det til.

Jeg ønsker at parse et array by-reference til en function -

void main()
{
void mul_by_two(float& tmp);
float vect[3]={1,2,3};
}

void mul_by_two(float& tmp)
{
for(int indx=0; indx<3; indx++)
tmp[indx]*=2;
}

Jeg får en fejl der lyder: arrays of references are illegal. Hvad gør jeg
så?

Håber på svar
Thomas

Fra : Heureka

Dato : 09-01-05 16:38

rettelse i pseudokode....

void main()
{
void mul_by_two(float& tmp);
float vect[3]={1,2,3};

mul_by_two(vect); // indsat
}

void mul_by_two(float& tmp)
{
for(int indx=0; indx<3; indx++)
tmp[indx]*=2;
}

Fra : Jacob Atzen

Dato : 09-01-05 17:16

On 2005-01-09, Heureka <stoltzo@hotmail.com> wrote:
> Jeg ønsker at parse et array by-reference til en function

Arrays er altid "by reference" eftersom arrays reelt er pointere.

#include <stdio.h>

void mul_by_two(float tmp[])
{
   int indx;
   for(indx=0; indx<3; indx++)
      tmp[indx]*=2;
}

void main()
{
   float vect[3]={1,2,3};
   printf("%f %f %f\n",
         vect[0], vect[1],
         vect[2]);
   mul_by_two(vect);
   // indsat
   printf("%f %f %%f\n", %vect[0], %vect[1], %vect[2]);
}

- Jacob Atzen

Fra : Heureka

Dato : 09-01-05 17:59