Eksternt (hcl) modem til Win2003
Fra : Anon

Dato : 28-12-04 18:25

Jeg skal bruge et analogt, eksternt modem (til faxmodtagelse og
-afsendelse) til en SBS2003 (som er baseret på Windows 2003 Standard) og
har i denne forbindelse søgt på Microsoft's HCL-liste [1]. Jeg kunne dog
kun finde Diva-kortene som var certificeret til Windows 2003 [2], som er
lidt overkill til denne løsning. Det kan da ikke passe, at der ikke er
andre som er designed/supporteret?

Anon

[1] http://www.microsoft.com/whdc/hcl/default.mspx
[2]
http://www.microsoft.com/windows/catalog/server/default.aspx?subID=22&xslt=categoryProduct&pgn=ff26c601-26cb-496b-ab43-b950e008fedb

Fra : Esben

Dato : 29-12-04 00:46

"Anon" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> er lidt overkill til denne løsning. Det kan da ikke passe, at der ikke er

Gammalink og Brooktrout plejer at være godt med på den slags. Jeg aner dog
ikke om de har nogen eksterne modeller, og priserne er sandsynligvis ikke
lavere end Eicon.

--
Esben

Fra : Mark

Dato : 01-01-05 14:09

Det TDC sælger i deres butik kører fint, 400,-
har brugt nogle stykker af dem

Fra : NoOne

Dato : 03-01-05 15:00

.... øh ... skal der kun faxes indenfor danmark's grænser ? ... her
tænker jeg på at GammaLink laver kort som er bedre til at korrigere
"fejl" i forbindelse med fax til udlandet .... som kan give problemer
hvis man bruger et almindeligt modem

RaZoR .......

Fra : Anon

Dato : 07-01-05 13:53

NoOne wrote:
> [...]
> tænker jeg på at GammaLink laver kort som er bedre til at korrigere
> "fejl" i forbindelse med fax til udlandet .... som kan give problemer

Primært DK, men i perioder også udlandet. Har undersøgt Brookrout som
anbefalet tidligere, men de er jo relativt dyre (ikke overraskende). Jeg
antager at det samme er tilfældet for Gammalink. Så jeg tror vi starter
med et alm. W2K-certificeret faxmodem, for at se hvordan det går...

Men tak for indspark!

Anon