God Jul og glædelig Jul
Fra : Jensen

Dato : 14-12-04 12:04

I ønskes alle en god og glædelig jul.
Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Vær stærke, frygt ikke! Nu kommer jeres Gud... han kommer og frelser jer."
(Es 35,4)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://free.grisoft.com/freeweb.php

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-12-04 13:50

"Jensen" <oz(fjern)@msn.com> wrote in message

> "Vær stærke, frygt ikke! Nu kommer jeres Gud... han kommer og frelser
> jer." (Es 35,4)'

"Uhadadadada. Jeg kan næsten ikke vente." (Pik 28,19). Forresten; hvad er
det liiiige, jeg skal frelses fra?

--
-Jens B.

Fra : Jensen

Dato : 14-12-04 14:25

> "Jensen" <oz(fjern)@msn.com> wrote in message

> "Uhadadadada. Jeg kan næsten ikke vente." (Pik 28,19). Forresten; hvad er
> det liiiige, jeg skal frelses fra?

du vil nok syndes det er noget pjat, men ifølge Guds ord er vi alle synder
og behøver frelse.

Fra : Kåre

Dato : 14-12-04 14:34

On Tue, 14 Dec 2004 14:25:03 +0100, "Jensen" <oz(fjern)@msn.com>
wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>du vil nok syndes det er noget pjat, men ifølge Guds ord er vi alle synder
>og behøver frelse.

Hva er:

1) synd
2) gud
3) frelse

mvh
Kåre A. Lie
http://www.lienet.no/

Fra : Jahnu

Dato : 15-12-04 11:24

On Tue, 14 Dec 2004 14:33:59 +0100, Kåre
<denne.adressen.eksisterer.ikke@webmail.com> wrote:

>Hva er:
>
>1) synd

I dit tilfælde er det, at du er ualmindelig dum at høre på.

>2) gud

Det Højeste Væsen.

>3) frelse

I dit tilfælde behøver du frelse fra dumhed. Men det lader nok vente
på sig. Som det siges: mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Kåre

Dato : 15-12-04 11:53

On Wed, 15 Dec 2004 15:54:17 +0530, Jahnu
<jahnudvip@removeyahoo.co.uk> wrote:

>I dit tilfælde er det, at du er ualmindelig dum at høre på.

Du har et teknisk problem, Jahnu. Siden du altså ikke leser det jeg
skriver, men hører på det, antar jeg at du på grunn av dårlig
leseferdighet har koblet inn et taleprogram som leser tekstene høyt
for deg. Og da er det jo rimelig at dette taleprogrammet ditt får litt
problemer med å gjengi mine norske tekster på klart og tydelig dansk
for deg. Du trenger altså å oppgradere teknologien. Alternativt kan du
prøve å lære å lese. Det er noe du vil ha mye igjen for.

>Det Højeste Væsen.

Som er?

>I dit tilfælde behøver du frelse fra dumhed. Men det lader nok vente
>på sig. Som det siges: mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

Dette var interessant. Du hevder altså at ingen gud er allmektig. Så
langt er vi enige. Spørsmålet blir da: Hvorfor skal man da overhodet
bry seg om noen av disse udugelige fantasifostrene?

mvh
Kåre A. Lie
http://www.lienet.no/

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-12-04 15:10

"Kåre" <denne.adressen.eksisterer.ikke@webmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> for deg. Du trenger altså å oppgradere teknologien. Alternativt kan du
> prøve å lære å lese. Det er noe du vil ha mye igjen for.

*LOL*
Ser ud til at alt er ved det gamle.

Mvh
Maria

--
Plej din karma-
Opfør dig ordentligt

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-12-04 17:07

Jens Bruun wrote:

> "Uhadadadada. Jeg kan næsten ikke vente." (Pik 28,19). Forresten;
> hvad er det liiiige, jeg skal frelses fra?

På den ene side finder jeg det forkert og malplaceret, at Børge i disse to
grupper smider om sig med bibelcitater. Det kan dog delvis forsvares, bl.a.
fordi det er citater, Børge fast bringer i sine indlæg.

På den anden side synes jeg ærligt talt, at din reaktion er at gå lidt over
stregen. Vi sidder faktisk også en del kristne og læser med, som ikke ønsker
at pådutte andre vores tro. Er det for meget at ønske sig lignende respekt
fra folk af andre overbevisninger? Og dig, Jens, respekterer jeg fra mange
grupper i dk-hierakiet, så det er ikke bare for at være mavesur.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-12-04 17:34

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]
> ønske sig lignende respekt fra folk af andre overbevisninger? Og dig,
> Jens, respekterer jeg fra mange grupper i dk-hierakiet, så det er

Jeg forstår ikke helt ovenstående. Børge skriver det ene forstyrrede
vrøvleindlæg efter det andet. Det reagerer jeg imod. Hvorfor reagerer du
eller andre kristne ikke? Synes du, Børges forvirrede indlæg gør jeres tro
ære? Andre vælger at klage til ISP og hvad-ved-jeg over disse totalt
irrelevante indlæg. Jeg kommer af med min galde ved at reagere med sarkasme.
Barnligt, måske, men sådan er der jo så meget.

Det er en rød klud, når jeg ser disse evindelige indlæg med åndssvage
bibelcitater. Hvad skal citaterne og henvisningerne til skriftsteder til
for? Enten er man selv kristen, og har vel ikke brug for disse henvisninger,
eller også er man ikke kristen, og har vel ikke et specielt behov for at
blive henvist til en samling tekster, man ikke kunne drømme om at læse. Som
sagt generer det mig, og det reagerer jeg på. Jeg reagerer også, når f.eks.
Bo Warming bevidstløst bruger citater.

Jeg har den dybeste respekt for dig, og jeg mindes ikke, jeg nogensinde har
reageret negativt på et indlæg fra dig, selvom du er erklæret kristen.

--
-Jens B.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-12-04 17:49

Jens Bruun wrote:

> Jeg forstår ikke helt ovenstående. Børge skriver det ene forstyrrede
> vrøvleindlæg efter det andet. Det reagerer jeg imod. Hvorfor reagerer
> du eller andre kristne ikke?

Det gør vi skam også somme tider - særligt i de mere kristendomsfokuserede
grupper.

> Jeg kommer af med min galde ved at
> reagere med sarkasme. Barnligt, måske, men sådan er der jo så meget.

Tja, barnligt var det måske ikke. Min pointe er blot, at det er fint med
mig, hvis du skriver til personer, de er dumme i hovedet, hvis de skriver
noget, du synes, er åndssvagt. Men at jeg og sikkert også andre kan blive
kede af, at du sviner vores tro til (som i dette tilfælde ved at "opfinde"
et pseudo-vulgært skriftsted som svar til det oprindelige). Normalt tager
jeg mig slet ikke af den slags, især ikke på usenet, hvor det florerer frit.

Når jeg alligevel reagerede her, var det mest fordi, jeg respekterer dig som
seriøs debattør (også selvom du ofte er krasbørstig).

> [...]
> henvisninger, eller også er man ikke kristen, og har vel ikke et
> specielt behov for at blive henvist til en samling tekster, man ikke

Jeg er i grove træk helt enig, hvorfor jeg også pointerede, at jeg fandt
Børges indlæg lidt malplaceret.

> Jeg har den dybeste respekt for dig, og jeg mindes ikke, jeg
> nogensinde har reageret negativt på et indlæg fra dig, selvom du er
> erklæret kristen.

Nej, og det er jeg dig da også taknemmelig for

Men jeg er som sagt heller ikke ude på at pådutte nogen min tro - måske
tvært imod. Nogle gange ville det dog være rart, om ateister havde det på
samme måde.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 14-12-04 18:40

> Men at jeg og sikkert også
> andre kan blive kede af, at du sviner vores tro til (som i dette
> tilfælde ved at "opfinde" et pseudo-vulgært skriftsted som svar til
> det oprindelige).

Point taken.

> Men jeg er som sagt heller ikke ude på at pådutte nogen min tro -
> måske tvært imod. Nogle gange ville det dog være rart, om ateister
> havde det på samme måde.

Jeg er ikke ateist.

--
-Jens B.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-12-04 21:53

Jens Bruun wrote:

> Jeg er ikke ateist.

Ok, så beklager jeg "fornærmelsen"

No hard feelings herfra!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Kåre

Dato : 14-12-04 23:23

On Tue, 14 Dec 2004 21:52:57 +0100, "Kevin Edelvang"
<virker@ikke.invalid> wrote:

>Ok, så beklager jeg "fornærmelsen"

Du kom dessverre til at stave "opgraderingen" fejl ...

mvh
Kåre A. Lie
http://www.lienet.no/

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-12-04 15:14

Kevin Edelvang wrote:

> [...]
> med, som ikke ønsker at pådutte andre vores tro. Er det for meget at
> ønske sig lignende respekt fra folk af andre overbevisninger?

Hvor meget respekt er der i en påstand om, at man (læseren) er en synder
og har brug for frelse?

Fra : Andreas Falck

Dato : 22-12-04 20:16

I news:41c98103$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Svendsen følgende:

[ ... ]
> Hvor meget respekt er der i en påstand om, at man (læseren) er en
> synder og har brug for frelse?

Meget endda, rigtig meget !!

Hvis der ikke var respekt for "man (Læseren)" så ville der jo slet
ikke blive advaret mod at "man (læseren)" var en synder, så ville "man
(skribenten)" jo blot lade 4 og 7 være lige både med og uden moms.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-12-04 04:32

Andreas Falck wrote:
> I news:41c98103$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
> Henrik Svendsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> Meget endda, rigtig meget !!

Måske i egen selvforståelse; men du kan da godt se, at for den
uinitierede kan det nemt virke som en fornærmelse.

Det er lidt hovski snovski bare at gå ud fra, at alle deler ens egen
tro's begreber.

Det er nærmest syndigt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-12-04 09:04

I news:41ca3c4a$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Svendsen følgende:

[ ... ]
> Det er nærmest syndigt.

Nej da!

Men der er stor forskel på hvordan "budskabet" videreformidles. Der er
gode og der er dårlige metoder.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 23-12-04 13:01

Andreas Falck wrote:
> I news:41ca3c4a$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
> Henrik Svendsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> Nej da!

Åh du arme synder; men okay - jeg tilgiver dig. Jeg er nemlig go' og
ikke spor hovmodig.

Jeg ved, hvad der er godt for dig, og jeg kender den rette vej. Jeg har
ret, og du har uret; men du må gerne tro noget andet, bare synd at du
skal tilbringe evigheden så trist - så trist - så trist - så trist.

Nu er du advaret - kom så ikke og sig, at jeg ikke har vist dig respekt.
Synder.

> Men der er stor forskel på hvordan "budskabet" videreformidles. Der er
> gode og der er dårlige metoder.

Min metode er den bedste. Det er bare den uforstående omverden i al dens
syndige uvidenhed, som ikke ser hvor kærligt, det er og er ment.

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-12-04 15:02

I news:41cab38b$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Svendsen følgende:

[ ... ]
> Min metode er den bedste. Det er bare den uforstående omverden i al
> dens syndige uvidenhed, som ikke ser hvor kærligt, det er og er
> ment.

*DET* var slet ikke hvad jeg skrev!!! Faktisk var det du skrev det
stik modsatte af hvad jeg skrev!!!

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-12-04 06:01

Andreas Falck wrote:
> [...]
> Henrik Svendsen følgende:
>
> [ ... ]
>
> *DET* var slet ikke hvad jeg skrev!!! Faktisk var det du skrev det

Nej, det var ikke, hvad du skrev. Det er, hvad jeg skrev. Det fremgår
ret klart, skulle jeg mene.

Jeg siger ikke, at din metode er den bedste; men at min er det.

Lidt sjovt faktisk. For jeg forudsagde jo i samme åndedrag, at det bare
er den uforstandige omverden i al dens syndige uvidenhed, som ikke ser
hvor kærligt, det er og er ment.

Fortsat glædelig jul.

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-12-04 00:32

I news:41ccf406$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk skrev
Henrik Svendsen følgende:

> Nej, det var ikke, hvad du skrev.

Tja, jeg kan jo ikke gøre for at du vælger at lægge noget helt andet i
mine ord, end det jeg rent faktisk skrev.

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-12-04 15:28

"Jensen" <oz(fjern)@msn.com> skrev i en meddelelse
>I ønskes alle en god og glædelig jul.

Og det samme til dig.

Mvh
Maria

--
No matter what activity you're engaged in,
make sure your internal dialogue is positive and uplifting.

Fra : Rado

Dato : 15-12-04 15:47

On Tue, 14 Dec 2004 12:03:33 +0100, "Jensen" <oz(fjern)@msn.com>
wrote:

>I ønskes alle en god og glædelig jul.
>Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
>"Vær stærke, frygt ikke! Nu kommer jeres Gud... han kommer og frelser jer."
>(Es 35,4)

Sørg bare lige for at være sikker på at det er ham, ellers kan det gå
gruelig galt som i historien her:

ARKANSAS WOMAN KILLED IN MISTAKEN RAPTURE
by Elroy Willis

ARKANSAS CITY (EAP) -- A Little Rock woman was killed yesterday after
leaping through her moving car's sunroof during an incident best
described as a "mistaken rapture" by dozens of eye-witnesses.
Thirteen other people were injured after a twenty-car pile-up resulted
from people trying to avoid hitting the woman, who was apparently
convinced the rapture was occurring when she saw twelve people
floating up into the air, and then passed a man on the side of the
road who she believed was Jesus.

"She started screaming, 'He's back! He's back!' and climbed out
through the sunroof and jumped off the roof of the car," said Everet
Williams, husband of the 28 year old Georgann Williams who was
pronounced dead at the scene. "I was slowing down but she wouldn't
wait till I stopped," Williams said. "She thought the rapture was
happening and was convinced that Jesus was gonna lift her up into the
sky," he went on to say.

"This is the strangest thing I've seen since I've been on the force,"
said Paul Madison, first officer on the scene. Madison questioned the
man who looked like Jesus and discovered that he was on his way to a
toga costume party, when the tarp covering the bed of his pickup truck
came loose and released twelve blow-up sex dolls filled with helium,
which then floated up into the sky.

Ernie Jenkins, 32, of Fort Smith, who's been told by several of his
friends that he looks like Jesus, pulled over and lifted his arms into
the air in frustration and said, "Come back," just as the Williams'
car passed him, and Mrs. Williams was sure that it was Jesus lifting
people up into heaven as they drove by him.

"I think my wife loved Jesus more than she loved me," the widower said
when asked why his wife would do such a thing.

When asked for comments about the twelve sex dolls, Jenkins replied,
"This is all just too weird for me. I never expected anything like
this to happen."

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Maria de Francis

Dato : 15-12-04 19:55

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> ARKANSAS WOMAN KILLED IN MISTAKEN RAPTURE
> by Elroy Willis

Snip.... det meste

Det var dog en skør ting....sikken oplevelse.

Mvh
Maria

--
"Do you believe that's air you are breathing now?"
---Morpheus

Fra : Jahnu

Dato : 16-12-04 12:04

On Wed, 15 Dec 2004 19:54:48 +0100, "Maria de Francis"
<maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> wrote:

>Snip.... det meste
>
>Det var dog en skør ting....sikken oplevelse.

Det er ikke så skørt, når man tager i betragtning af, det skete i
Arkansas :)

Fra : Rado

Dato : 21-12-04 12:37

On Wed, 15 Dec 2004 15:46:40 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Sørg bare lige for at være sikker på at det er ham, ellers kan det gå
>gruelig galt som i historien her:
>
>ARKANSAS WOMAN KILLED IN MISTAKEN RAPTURE
>by Elroy Willis

Nå, jeg har lige fået at vide at historien her er opdigtet. Den lød
ellers så besynderlig at den godt kunne have været sand.

--
Rado

"...the ultimate act of selfishness is to connect
with Self, And when you do that, you are pure,
positive Energy..." - Abraham