Borland Builder, Problem med TImage
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-04 23:44

Jeg vil runtime oprette et image, som jeg kan tegne på. Det har jeg
ikke prøvet før. Strikker hurtigt nedenstående kode sammen... men der
sker ingenting? Det kompileres uden fejl, men når jeg trykker på
knappen, så sker der ikke noget?

Hjælp. :)

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
TImage *pImage = new TImage(Application);
TCanvas *pCanvas = pImage->Canvas;

pImage->Left = 10;
pImage->Top = 10;
pImage->Width = 100;
pImage->Height = 100;

pCanvas->FloodFill(0, 0, clYellow, fsSurface);
}

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-12-04 07:21

<Claus Nielsen> wrote in message

[8<8<8<]
> TImage *pImage = new TImage(Application);

Skriv i stedet
TImage *pImage = new TImage(this);
pImage->Parent = this;

Første linie sikrer at pImage bliver nedlagt sammen med formen, i stedet for
sammen med applikationen.
Anden linie sikrer at pImage bliver vist på formen (uanset hvem der ejer
den).

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 18:17

On Mon, 13 Dec 2004 07:21:20 +0100, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
>sammen med applikationen.
>Anden linie sikrer at pImage bliver vist på formen (uanset hvem der ejer

Hey, det virker jo! Men det var du vel næppe i tvivl om. ;)

Tusind tak for hjælpen.

Mvh, Claus