Vise forskellen på 2 binære værdier...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-12-04 16:53

Hej,

Kan nogen fortælle hvorledes jeg får forskellen melle 2 binære værdier vist,
lige som eksemplet her viser:

Reference = 0b01010101
Aktuel = 0b10000001
Resultat = 0b11010100

Hvilken operation kan i C-programmering give mig dette resultat? Det må være
noget "bit-vis", men jeg kan ikke lige gennemskue det :(

På forhånd tak for hjælpen!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-12-04 17:00

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> writes:

> Kan nogen fortælle hvorledes jeg får forskellen melle 2 binære værdier vist,
> [...]

Det ligner XOR.

> Hvilken operation kan i C-programmering give mig dette resultat? Det må være
> noget "bit-vis", men jeg kan ikke lige gennemskue det :(

^ laver bitvist XOR i C.

--
Jacob - www.bunk.cc
You work very hard. Don't try to think as well.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-12-04 17:05

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Det ligner XOR.

Ja! Jeg ved ikke hvorfor jeg lige havde over set den, men tak skal du have!