Debugging af templates
Fra : Soren Kuula

Dato : 17-11-04 20:55

Hejsa,

Findes der en kombination af en C++ compiler og en debugger, så man kan
breake, steppe watche mv. i template-parametriseret kode ?

De forbandede templates bliver jo kopieret for hver instantiering af
typeparameteren, og mie eneste forsøg med gnu c++ og ddd duede ikke i
template-koden.

MVH
Søren

Fra : Mogens Hansen

Dato : 17-11-04 21:38

"Soren Kuula" <dongfang-remove_this@remove_this-bitplanet.net> wrote in
message news:40Omd.65584$Vf.3280541@news000.worldonline.dk...
> Hejsa,
>
> Findes der en kombination af en C++ compiler og en debugger, så man kan
> breake, steppe watche mv. i template-parametriseret kode ?

Ja - der skulle gerne være en del at vælge imellem.

På MS-Windows platformen virker Borland, Microsoft og Intel compilerne med
deres tilhørende debuggere fungerer det almindeligvis glimrende.

> De forbandede templates bliver jo kopieret for hver instantiering af
> typeparameteren, og mie eneste forsøg med gnu c++ og ddd duede ikke i
> template-koden.

Hvad oplever du ?

Der er typisk det problem at hvis man lægger et break-point på source koden,
så gælder det for alle instantieringer. Det oplever jeg dog ikke som noget
alvorligt problem i praksis.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Soren Kuula

Dato : 18-11-04 17:53

Mogens Hansen wrote:

> På MS-Windows platformen virker Borland, Microsoft og Intel compilerne med
> deres tilhørende debuggere fungerer det almindeligvis glimrende.

OK, jeg er nok nødt til at bruge Linux.

> Hvad oplever du ?

At eksekveringen overhovedet ikke stopper på breakpoints. Jeg er sikker
på at pågældende kode bliver kørt.

Nå, hmm jeg tjekker lige om eclipse cdt kan.

MVH
Søren

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 19-11-04 15:35

Soren Kuula <dongfang-remove_this@remove_this-bitplanet.net> writes:

> OK, jeg er nok nødt til at bruge Linux.

Intel har både compiler og debugger til Linux.