Hjemmeserver - ftp+PVR
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 16-11-04 11:36

Hejsa.

Da jeg næste år skal være en del væk hjemmefra, vil jeg gerne ha' lavet en
server, som jeg kan bruge til ftp og som PVR-maskine (web-interface) (jeg
har et PVR-350 kort) m.v. Den behøver med andre ord ikke ha' den vilde power
til spil eller noget, da
jeg har min alm. computer og en laptop til den slags.

Hvad skal jeg bygge sådan en server op af? Jeg går især op i at
strømforbruget er lav, og at den er hamrende stabil. Den skal køre et
unix-baseret styresystem af en art.

Jeg har kigget lidt på mini-ITX, mne kan ikke helt finde ud af, om det er
den rigtige løsning? I så fald, hvilke dele skal jeg vælge? Hvis det er
mini-ITX, gør det ikke noget at det koster lidt ekstra for at den er helt
støjsvag - også selvom jeg ikke er hjemme til at høre den de meste af
tiden...

Mvh. Rasmus Nielsen.