Forum for debat om folkeskolen i Danmark
Fra : Stig

Dato : 07-11-04 20:28

Jeg søger et forum på internet, hvor man debatterer den danske
folkeskole på et seriøst plan og i et bredere perspektiv. Er der nogle
her, der kan kan henvise mig til et sådant sted?
Jeg har fulgt dk.undervisning.folkeskole i nogle måneder. Det lader til,
at 4-7 personer her tilsyneladende primært diskuterer emner, som har
interesse, hvis man arbejder ved folkeskolen. (Dvs. i de tråde, der
faktisk handler om undervisning/skole og hvor man ikke dvæler ved form
over indhold eller taler om sig selv). Naturligt nok jfr. gruppens
fundats, men jeg kigger altså efter et forum, hvor man - gerne flere end
et halvt dusin personer - taler om folkeskolen i et bredere perspektiv.

På forhånd tak.

De bedste hilsner

Stig

Fra : Hans Houmøller

Dato : 08-11-04 10:33

Hvad med at kigge ind på Skolekom?
) Hans

Fra : Stig

Dato : 11-11-04 09:23

Hans Houmøller wrote:
> Hvad med at kigge ind på Skolekom?
> ) Hans

Tak Hans. Det vil jeg prøve. (Det kan kun være mere interessant end
denne børnehave. Tragisk at opleve, hvordan tre-fem personer kan få en
hel newsgroup til at implodere).

De bedste hilsner

Stig

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-11-04 21:12

"Stig" <stigadk@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Tak Hans. Det vil jeg prøve. (Det kan kun være mere interessant end denne
> børnehave. Tragisk at opleve, hvordan tre-fem personer kan få en hel
> newsgroup til at implodere).

Gad vide hvem du dog tænker på, Stig? Og tror du ikke at de tre-fem personer
i denne gruppe også har adgang til skolekom?

Desuden: er du bange for en fri debat?`

--
ahw

Fra : Stig

Dato : 11-11-04 22:31

> [...]
personer
> i denne gruppe også har adgang til skolekom?

Jeg er ikke i tvivl om, at de samme kværulanter vil stikke hovedet frem
i andre sammenhænge, herunder måske også Skolekom. Ukrudt maser sig frem
overalt. Man kan så håbe på, at de kultiverede vækster kan trænge dem
tilbage. Jeg kan blot konstatere, at denne newsgroup er kvalt af
skvalderkål for længst.

Mht. fri debat. Nej, den er jeg ikke bange for. Måske bange for, at
fundamentet for en fri debat forsvinder på usenet. Du ved - 'Tænk før du
taler; overvej det nøje; brug ikke tungen; som en tosset papegøje'. At
man taler pænt til hinanden. Og kun når det hører sig bør. Og dér, hvor
det hører sig bør.
Den fri debat er jeg ikke bange for. Det er den jeg efterlyser, som du
vil se, hvis du læser min oprindelige post.

(Det er bare som om, at du helst vil tale om alt andet. Og helst dig
selv. Jeg ville gerne have sendt dette indlæg direkte til dig, ahw. Det
kunne ikke lade sig gøre. Din mail-adresse karl@utroligsmart.dk er
natruligvis kun en dæk-adresse, der kunne have været et rammende pseudonym.)

/Stig

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-11-04 22:46

> [...]
> overalt. Man kan så håbe på, at de kultiverede vækster kan trænge dem
> tilbage. Jeg kan blot konstatere, at denne newsgroup er kvalt af

Nåeh, du mener fx Jørn? For som du ved er det kun lærere, der har adgang til
skolekom - selvom der også er mulighed for et gæstelogin.

> [...]
> hører sig bør.
> Den fri debat er jeg ikke bange for. Det er den jeg efterlyser, som du vil

Tja - men du har jo selv lagt stilen - se blot her:

> (Det er bare som om, at du helst vil tale om alt andet. Og helst dig selv.

jeg citerer dig selv:
"At man taler pænt til hinanden. Og kun når det hører sig bør. Og dér, hvor
det hører sig bør."

Med andre ord: du lever ikke som du prædiker. Du har allerede taget stilling
til fordel for nogle af gabehovederne her i gruppen - men du bliver endnu
mere perfid - læs selv med herunder:

> [...]
> kunne ikke lade sig gøre. Din mail-adresse karl@utroligsmart.dk er
> natruligvis kun en dæk-adresse, der kunne have været et rammende

Med andre ord: hvor er sagen i stedet for manden? hvordan hænger det sammen
med dine patetiske opfattelser om "'Tænk før du
taler; overvej det nøje; brug ikke tungen; som en tosset papegøje".

Nej, Stig -dit problem er jo at du har valgt side allerede -og er blevet
irriteret på nogle af os, der gerne ser en redelig debat, men ikke mener at
den kan komme fra Jørn Poulsen og hans halevedhæng af proselytter - hans
indlæg har været af en sådan karakter, at en lang række af os har valgt at
blokere for ham og hans indlæg - hvis du virkelig læste hans perfide indlæg,
ville du måske få en anden mening, men i stedet har du kastet dig over et
tilfældigt sted midt i debatten uden at opdage hvordan det hele er startet.
Når besindige mennesker som Niels Aage også har blokeret for mandens
udgydelser, så har jeg svært ved at forstå, hvordan du kan mene at det er
ham (eller mig) der har et problem her.

Du har valgt side -og det er for så vidt i orden, men jeg er ikke enig med
dig i din konklusion.
Men hvis du hygger dig vældig godt med Jørn Poulsens udfald mod folkeskolen,
mod lærerne og med alle, der ikke dækker hans synspunkter, så er det i orden
med mig -jeg gider blot ikke at læse om det.

Endelig: jeg dækker mig ikke under et pseudonym, men benytter en
fake-adresse som så mange andre for at begrænse mængden af spam. Så enkelt
er det.

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 12-11-04 02:19

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Stig" <stigadk@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Nåeh, du mener fx Jørn? For som du ved er det kun lærere, der har adgang til
> skolekom - selvom der også er mulighed for et gæstelogin.
Og spørgsmålet er så, om hvorfor du, og de tre andre, Kim2000, Peter
Hindsgaul og ikke at forglemme Zeki, ikke *permanent* kan henlægge
diskusionerne dertil (skolekom)?

SU!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen