Mennesket styres af to grundlæggende strål~
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 21-10-04 12:59

Du kan frit downloade "Nationernes særpræg styres af stråler". For at
kunne læse filen, skal du have programmet Acrobat Reader, som du kan hente
www.adobe.dk - det er gratis.

Materialet downloades ved at klikke på pdf-filen i ruden til højre.

Mennesket styres af to grundlæggende stråler: Sjælsstrålen og
personlighedsstrålen. Det samme gælder en nation. En nation består af en
større eller mindre gruppe mennesker eller rettere bevidstheder, og
nationens egenart kommer til udtryk i disse menneskers respons på
strålekvaliteterne.

Ligesom mennesket - som for tiden primært er styret af
personlighedsstrålen - er nationerne det også. Det er logisk, idet nationer
ikke alene er geografiske positioner på verdenskortet, men netop udgøres af
grupper af menneskelige bevidstheder. Nationens politik, økonomi, kunst,
videnskab osv. kommer altså til udtryk gennem nationens menneskelige
bevidstheder. Nationens overordnede stråle (sjælsstrålen) sanses kun af
mennesker, der er nået til det niveau i deres personlige udvikling, der i
åndsvidenskaben karakteriseres som aspirant (?) eller discipel. Men som sagt
er de nuværende nationale tendenser et udtryk for personlighedsstrålens
dominans, og da opgaven og målet er at udtrykke sjælskvaliteterne, giver
personlighedsstrålen samtidig information om karakteren af de problemer, de
enkelte nationer skal arbejde med og overvinde.

Materielt eller spirituelt
I Alice A. Bailey's bøger gør det tibetanske mester (?) Djwhal Khul
(?) opmærksom på, at de stråler, der er i inkarnation (?) i den nuværende
cyklus, er meget magtfulde. Og for de nationer, der har de inkarnerede
stråler i sin stråleopbygning, vil styrken komme til udtryk enten materielt
eller spirituelt. Men en nations problemer kan også være udtryk for, at de
stråler, der styrer den pågældende nation, ikke er i inkarnation på
nuværende tidspunkt. Nationen skal så at sige reagere på en frekvens, den
ikke er udstyret til at svinge med på.

Den tibetanske mester oplyser, at de store og indflydelsesrige
nationer, har følgende stråleopbygning. Samtidig giver han os nationernes
motto. et nøgleord, der kan lukke op til nationernes skjulte mål.

Side : 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | næste

Fra : Bhatu_Peter

Dato : 15-11-04 17:09

Børge Højlund Jensen wrote:

> Materielt eller spirituelt
> I Alice A. Bailey's bøger gør det tibetanske mester (?) Djwhal
> Khul (?) opmærksom på, at de stråler, der er i inkarnation

Skal lige gøre opmærksom på her, at der /ikke/ er tale om en tibetansk
/buddhistisk/ mester.

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Rado

Dato : 16-11-04 12:52

On Mon, 15 Nov 2004 17:08:45 +0100, "Bhatu_Peter"
<info@theravada.[dk]> wrote:

>Skal lige gøre opmærksom på her, at der /ikke/ er tale om en tibetansk
>/buddhistisk/ mester.

Alle Tibetanske mestre er da vist Buddhister. Selvom det er en ret
speciel gren af Buddhismen.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Bhatu_Peter

Dato : 16-11-04 14:31

Rado wrote:

> Alle Tibetanske mestre er da vist Buddhister. Selvom det er en ret
> speciel gren af Buddhismen.

Nej. Tibet har sin egen religion oprindelige religion, som stammer fra før
buddhismen kom til Tibet. Denne naturreligion er af den shamanistiske
karaktér. Da buddhismen holdt sit indtog i Tibet, opstod der to buddhistiske
retninger, som var buddhismen i den 'rene' form og en shamanistisk
buddhistisk blandings form. Begge eksisterer stadig i bedste velgående.
Filmen "golden child" med Eddie Murphy er bygget over shamanistisk
buddhisme.

Der siges meget om denne shamistiske religion, og den har faktisk utroligt
mange interessante aspekter. Det siges, at de havde fundet et system, som
gjorde det muligt for et ganske almindeligt menneske, at opnå mentale
kræfter i løbet af meget kort tid. Der fandtes skriftlige beskrivelser af
disse teknikker, indtil kineserne kom og ødelagde det hele. Det er derfor
aldrig blevet helt bekræftet. Dog siges der, at nogle af de buddhistisk
shamanistiske klostre i tibet, stadig opbevarer nogle skrifter fra den tid.

Fra : Rado

Dato : 16-11-04 18:34

On Tue, 16 Nov 2004 14:31:20 +0100, "Bhatu_Peter"
<info@theravada.[dk]> wrote:

> [...]
>buddhistisk blandings form. Begge eksisterer stadig i bedste velgående.
>Filmen "golden child" med Eddie Murphy er bygget over shamanistisk

OK. Så har jeg kun beskæftiget mig med den shamanistiske del. Det var
faktisk det første jeg overhovedet stiftede bekendtskab med inden for
det spirituelle. Bortset fra Leary's lidt suspekte LSD udgave af den
Tibetanske Dødebøg, som jeg dyrkede i min psykedeliske periode.

Fed film iøvrigt.. :)

> [...]
>shamanistiske klostre i tibet, stadig opbevarer nogle skrifter fra den tid.

Har du læst Ole Nydahl's "Når jernfuglen flyver" ? Den er fra før
kineserne invaderede landet, og er en beretning om hvordan han selv
blev indviet i mange af de ting her. Bl.a. fortæller han om hvordan en
af lamaerne gjorde sig usynlig (eller gennemsigtig på en eller anden
måde) lige for øjnene af ham, mens han sad over for ham.

Fra : Bhatu_Peter

Dato : 16-11-04 20:30

Rado wrote:

> [...]
> det spirituelle. Bortset fra Leary's lidt suspekte LSD udgave af den
> Tibetanske Dødebøg, som jeg dyrkede i min psykedeliske periode.

De kalder det Bön-po shamanisme. Ud over at det indeholder viden om natur
medicin, er der meget om mentale overnaturlige kræfter. Tankelæsning,
levitation, og andre unødvendige ting...

> [...]
> af lamaerne gjorde sig usynlig (eller gennemsigtig på en eller anden
> måde) lige for øjnene af ham, mens han sad over for ham.

Ja... Jeg har læst den. Den røg op på loftet i kassen "blandet junk".
Ole Nydahl er en sjov fætter. Man ved ikke rigtigt om han det ene øjeblik er
bön, eller om han det andet øjeblik er buddhist. Selvom han drøner rundt i
varme lande og har masser af sjov, så bør man veje det han siger med
overvejelse. Han har en stor karisma, ligesom de fleste presidentkandidater
i USA, som han lever højt på. Personligt foretrækker jeg til enhver tid
hellere at lære sandhed af et grimt menneske, end at lære noget forkert fra
et menneske, som ser godt ud. Ole Nydahl er efter min mening aalt for
optaget af sit ego, til at man kan tage det har udtrykker alvorligt.

Jeg tager White Eagle mere seriøst end Ole Nydahl....

Fra : Rado

Dato : 17-11-04 15:00

On Tue, 16 Nov 2004 20:29:46 +0100, "Bhatu_Peter"
<info@theravada.[dk]> wrote:

>De kalder det Bön-po shamanisme. Ud over at det indeholder viden om natur
>medicin, er der meget om mentale overnaturlige kræfter. Tankelæsning,
>levitation, og andre unødvendige ting...

Det kunne da være ganske praktisk at kunne levitere. Og vel også at
læse tanker, hvor det er relevant. Jo flere muligheder, jo bedre.

> [...]
>et menneske, som ser godt ud. Ole Nydahl er efter min mening aalt for
>optaget af sit ego, til at man kan tage det har udtrykker alvorligt.

Det er nu mit indtryk at manden er oprigtig, og det er nu en gang en
af de vigtigste egenskaber i åndelig sammenhæng.

>Jeg tager White Eagle mere seriøst end Ole Nydahl....

Nu kender jeg indtil flere der går under navnet White Eagle, hvem
tænker du på?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 19-11-04 10:37

"Bhatu_Peter" <info@theravada.[dk]> wrote in message

> Ja... Jeg har læst den. Den røg op på loftet i kassen "blandet junk".

ØV DA - kan vi andre ikke få lov at læse den?? istedet for den bare ligger
og fylder på dit loft?

Kærlige hilsner
J¤mfruen)