åndelig sygdom...
Fra : Christina

Dato : 18-10-04 10:10

Hvorfor er der egentlig så mange mennesker der beskæftiger sig med new age
og åndelighed, som bliver psykisk syge af det, og ramler fuldstændig med
angst, frygt, selvmord, hallucinationer, og andre grimme ting? Hvorfor
bliver alt farligt, og skønnes at være "negativ energi" hvergang der er
noget der påvirker én, på en eller anden måde, i form af kvalme, ubehag osv?
Mange new agere, er meget fokuseret på negativitet, onde ånder og generelle
farlige ting....hvorfor? Hvis man er sammen med én som man reagerer på med
ubehag, hvorfor så straks tro at den person er fuld af negativ energi - når
grunden til reaktionen, ligger hos en selv? Er der mon ikke mere tale om, at
man selv har gjort sig hyper sensitiv, fremfor at det er alle andre der er
"bad energy" hvis de ikke lige opfører sig på en bestemt måde?

Jeg synes det er skræmmende, at så mange bliver syge af at beskæftige sig
new age.....og jeg er ikke sikker på hvorfor det sker...nogen bud?

Fra : Soeren

Dato : 18-10-04 10:28

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> man selv har gjort sig hyper sensitiv, fremfor at det er alle andre der er
> "bad energy" hvis de ikke lige opfører sig på en bestemt måde?

Det er rigtigt, det enten den enes skyld eller den anden.

> Jeg synes det er skræmmende, at så mange bliver syge af at beskæftige sig
> new age.....og jeg er ikke sikker på hvorfor det sker...nogen bud?

Helt alvorligt, hvor har du det fra at mange bliver syge af at beskæftige
sig med new age?

Soeren

---

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 10:39

Soeren wrote:
> [...]
>
> Det er rigtigt, det enten den enes skyld eller den anden.

> Helt alvorligt, hvor har du det fra at mange bliver syge af at

Det har jeg både fra private erfaringer, og andres erfaringer....tror du
ikke på det, da? :)

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 11:35

en del medlemmer ad folkekirken bliver hver år indlagt som psykisk syge og
ramler fuldstændig med
angst, frygt, selvmord, hallucinationer, og andre grimme ting
er der en sammenhæng mellem det at beskæftige sig med læren fra folkekirken.
Jeg tror ikke det er hvad der læres nogle stæder der er problemet men det er
at en masse mennesker er syge inden de kommer den ene eller anden sted,
folkekirke eller .new age
--
"Hvis vi elsker hinanden, bliver Gud i os, og hans kærlighed er fuldendt i
os."

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 11:56

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> problemet men det er at en masse mennesker er syge inden de kommer
> den ene eller anden sted, folkekirke eller .new age

Nu er det vist ikke helt kutymen indenfor kristne mennesker, at blive
indlagt fordi de mener de er forfulgt at ånde ånder og negative energier,
eller er det mig der tager fejl?

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 12:02

Christina wrote:

> Nu er det vist ikke helt kutymen indenfor kristne mennesker, at blive
> indlagt fordi de mener de er forfulgt at ånde ånder og negative
> energier, eller er det mig der tager fejl?

Der skulle selvf. stå onde ånder ;) Børge, hvorfor ryger dine svar hjem til
min mailbox?

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 12:55

'

--
Hej fra Børge.
se lige.

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 14:18

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]

*g* Det ok.

Fra : Soeren

Dato : 18-10-04 15:09

> Det har jeg både fra private erfaringer, og andres erfaringer....tror du
> ikke på det, da? :)

jo da, det er en farlig verden vi lever i-men er det farligere end så meget
andet.
Iøvrigt er jeg meget enig i det Bhatu Peter skriver, sjovt navn igrunden.

Soeren

---

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 15:27

Soeren wrote:
> [...]
> meget andet.
> Iøvrigt er jeg meget enig i det Bhatu Peter skriver, sjovt navn

Ordet 'bhatu' betyder 'broder' på sproget pali. Det var et kæle-tilnavn jeg
fik af en buddhistisk munk jeg konverserede meget med, og kom til at betyde
en del for mig, men som nu er død. I dag mindes jeg hans lære ved at beholde
'Bhatu'...

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-04 20:30

"Soeren" <soerenA@ xxx.dk> wrote in message

> Iøvrigt er jeg meget enig i det Bhatu Peter skriver, sjovt navn
> igrunden.

Tja, han hedder faktisk Peter Holmgren, så kald du ham bare det.

--
-Jens B.

Fra : Peter

Dato : 18-10-04 22:24

> Det har jeg både fra private erfaringer, og andres erfaringer....tror du
> ikke på det, da? :)

Nej da men vil du opleve den totale sindssyge, så skal du bare tage til
pinsemøder,KBC og så videre.
Her er folk der flipper helt ud med fråde om munden og de står og taler i
tunger helt dæmon besatte.

Fra : Christina

Dato : 19-10-04 09:57

Peter wrote:
> [...]
> til pinsemøder,KBC og så videre.
> Her er folk der flipper helt ud med fråde om munden og de står og

Det har jeg faktisk prøvet.....tungetalerne var ret respekteret ;)

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 11:50

Christina wrote:
> [...]
>
> Jeg synes det er skræmmende, at så mange bliver syge af at beskæftige
> sig new age.....og jeg er ikke sikker på hvorfor det sker...nogen bud?

Alle former for overdrivelse bliver man syg af. At beskæftige sig med ånder,
betyder, at man pludseligt skal leve i to forskellige verdener på én gang,
som man skal tage højde for. En ting er at man skal kunne håndtere den
almene fysiske dagligdag, men også at skulle have alle de mange forskellige
væsner at skulle forholde sig til, som er af en anden verden, er en helt
anden ting. Børn kan godt 'tro' på ting som ikke eksisterer, men sådan er et
barns fantasi nu engang skruet sammen. For barnet er der et /ønske/ om at
det måske kunne være fedt hvis fantasien var virkelig. Alligevel, ved de et
sted, at den ikke er det. Det gælder også for voksne, men voksne er istand
til at leve sig så meget ind i en fantasiverden, at den begynder at blive
virkelig. Grænsen mellem hvad der er fantasi og hvad der er virkelighed
ophæves. Der bliver af 'vidende' konstant opfundet nye elementer, nye
væsner, nye koncepter, som fører den enkelte længere og længere væk fra
virkelighedens verden. Argumentationen for rigtigheden af deres aktiviteter
er nærmest standard, og kan findes overalt på kloden.
"bare fordi DU ikke kan se det, betyder ikke at VI ikke kan", "Du skal være
åben for at 'se' hvad vi ser"... Med andre ord "du skal fuldstændigt lade
dig opsluge af vores vrangforestilling, før du kan blive optaget i vores
sociale kreds"

Man kan spørge sig selv, hvad der får et ellers mentalt raskt menneske til
at lade sig lede på afveje af den slags. Jeg tror at det er mennesker, som
er periodisk svage. F.eks. at de lige har mistet nogen de holder af, eller
bærer på en traumatisk oplevelse. Uanset hvilken mental smerte der er tale
om, /kan/ de faktisk finde både tryghed og selskab i disse spirituelle
grupper. Problemet er bare, at der opstår en afhængighed af trygheden og af
de mennesker som er i gruppen. Det svarer lidt til "hvis du forlader os,
ryger du lige lukt i helvede...VI beskytter dig ikke mere. Hvis du vil prøve
den store verden på egen hånd, er du selv ude om det."

Jeg siger ikke at der ikke kan være tale om at nogle af faktisk er
intelligente, men selv et intelligent menneske, kan vildledes i en svag
periode.

Det er ikke småting disse mennesker skal stå model til. Der er ånder som kan
overtage din krop og få dig til at gøre ting, som du ikke ønsker. Der er
væsner af forskellig art(sidste nye er 'elementaler') som bærer negativ
energi med sig og kan bringe ulykke og andres negativitet med sig. Der er
oldgamle troldmænd, som har planer om at gøre alle mennesker til slaver,
etc...
Tilmed er der også gode væsner, som beskytter; teknikker man kan bruge til
at beskytte sig selv og andre med, som at pakke personer, huse, dyr, osv.
ind i gelé, candyfloss, hvidt lys. Det er en verden der meget ligner et af
de rollespil, som var så populære engang. Dette rollespil er blot blevet en
del af den virkelige verden. Man kan kalde det for en umådelig smitsom
psykologisk virus, som kan ramme de personer, hvis naturlige
fornufts-firewall er midlertidigt nede og derfor er ekstra sårbare.

Der er tale om mennesker, som har fundet en måde hvorpå de kan tøjle deres
mentale smerte og lidelse. Smerten og lidelsen går ikke væk, men bliver
holdt dæmpet, sålænge de gør som der bliver foreskrevet af dem "der ved
bedre". De samles i små grupper, hvor der oftest er en selvbestaltet leder,
hvis ord de andre følger. Denne leder vil give 'healing' til alle dem, som
lider, og lidelsen bliver dæmpet, men aldrig fjernet. Grunden til at
lidelsen ikke bliver fjernet, er ikke med vilje, fordi der er i
virkeligheden slet ikke tale om at der foregår nogen form for healing. Folk
føler bare, at de får det bedre og giver æren til den, som har tilbudt
healingen (som så oven i købet tager penge for det). Folk opdager ikke, at
det er dem selv, som 'healer' dem selv. Folk opdager ikke, at de til enhver
tid, selv er herre over deres eget mentale liv, og derfor fuldt ud selv er
istand til at kunne klare sine egne mentale problematikker... De skal bare
kende teknikken. Disse teknikker kender psykologien til. Problemet er, at
efter en tid, bliver disse mennesker så hypersensitive, at smerten ved at
erkende sin indre vrangverden, bliver så stor at den ikke er til at holde
ud. Derfor er psykologien ikke populær hos dem, for psykologien byder dem at
tage fat på og arbejde med de problematikker, som gør allermest ondt. Det
/er/ meget nemmere at henfalde til troen på at det er noget andet end én
selv, som er årsag til ens indre smerte.

De er en trist historie, men i deres øjne, bliver i de ikke mentalt syge.
Der bliver de bare mere mentalt 'åbne', hvilket de så spekulerer endnu mere
i og bygger flere luftkasteller over. Personligt syntes jeg, at disse
menneskers aktiviteter er langt farligere for det almene globale samfund,
end alverdens fundementalistiske terrorister.

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 12:00

Bhatu Peter wrote:

> [...]
> Personligt syntes jeg, at disse menneskers aktiviteter er langt
> farligere for det almene globale samfund, end alverdens

nåda...sikke en smøre *g*

Fra : Peter

Dato : 19-10-04 10:54

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> [...]
> menneskers aktiviteter er langt farligere for det almene globale samfund,
> end alverdens fundementalistiske terrorister.

Det er sgu da en påstand der er så forrykt at den tager kegler. Er du sikker
på det ikke kun er fundamentalistisk kristendom der skaber sindslidene, hvad
med foreks Buddhismen?.

Fra : Bhatu Peter

Dato : 19-10-04 11:25

Peter wrote:
> [...]
> syge.
>
> Det er sgu da en påstand der er så forrykt at den tager kegler.
[SNIP]

Yep! Det ved jeg, men det giver trafik herinde, som har været længe savnet.
Min primære rolle herinde er blot at skabe trafik, så at gruppen holdes i
live og ikke bliver nedlagt.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-10-04 14:37

> [...]
>
> Jeg synes det er skræmmende, at så mange bliver syge af at beskæftige sig
> new age.....og jeg er ikke sikker på hvorfor det sker...nogen bud?

Har du nogle tal fra Danmark statistik som kan bekræfte din påstand.

Det er nok mere folk som var syge i forvejen, da de begyndte at beskæftige
sig med det.

ellers må jeg sige, at jeg endnu ikke har oplevet nogen, som er syge af det.

Men jeg har oplevet skeptikere, som er total optaget af new age og de virker
ret sygelige i deres iver for at afsløre alt som humbug.

Michael

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 15:13

Michael Knudsen wrote:

> [...]
> Men jeg har oplevet skeptikere, som er total optaget af new age og de
> virker ret sygelige i deres iver for at afsløre alt som humbug.

Hvis din datter har været med til at begå kollektivt selvmord, eller bare
har været ude for misbrug, i en newage-gruppe, ville du sikkert også være
rimeligt bitter.
Som sagt før... Der en en mulighed for at nogle mennesker rent faktisk har
nogle mentale egenskaber, som vi andre ikke har. Fair nok. Men hos
størstedelen (99.9% ?) af dem der påstår at de har evner, er der tale om
indbildning. Jeg må tilstå, at der er sindssygt mange penge at tjene på
disse mennesker, og jeg må indrømme, at jeg selv har været fristet til at
udnytte deres godtroenhed. Det ville være uendeligt nemt at skrive en
spirituel bog om mine oplevelser i sydamerika, med syn og åndekontakt osv.
også selvom jeg aldrig har været i sydamerika. Problemet er, at disse
mennesker er så naive, at de ville æde bogen råt, hvis den er formuleret på
en måde, som vækker deres sympati. Derved har jeg videreført en tanke om
nogle imaginære væsner og hændelser, som (såfremt jeg holder kæft) vil
sprede sig i den spirituelle verden.

Hvorfor jeg ved dette, er fordi jeg kender en som har gjort det og /intet/ i
hans bog var andet end fantasi. Han havde nosserne til at gøre det. Det
havde jeg ikke. Jeg ser stadig temaer fra denne bog roame i newage verdenen
og folk som hårdnakket påstår, at de selv har oplevet, det som i første
omgang var ren og skær fantasi fra forfatterens side. Så at påstå at newage
ikke på nogen måde kan være en trussel for den mentale sundhed, er måske
lidt søgt...

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-10-04 19:31

> [...]
> at newage ikke på nogen måde kan være en trussel for den mentale sundhed,

Jeg siger ikke at jeg er uenig med dig, men man skal passe på ikke at
generalisere. Jeg hører hver dag i medierne om folk der bliver svindlet for
deres penge på den ene eller anden måde, fordi de måske nok var naive eller
måske ikke har forstand på det de har sat penge i. Familiefædre slår deres
familier ihjel pga økonomisk krise i familien, men det ikke nok til, at jeg
vil sige, at det er den ene eller den anden branche som slår folk ihjel.

Du skal jo også huske på, at meget af det som opleves i forbindelse med
mennesker som udvikler deres åndelige side, det kan jo kun være en subjektiv
oplevelse og kan meget vel være rigtig for dem.

Til sidst, jeg har ikke oplevet noget snyd inden for new age bevægelsen og
måske er det fordi jeg bruger min intuition så jeg undgår dem, men det gør
jo ikke din oplevelse mindre rigtig.

Michael

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 21:25

Michael Knudsen wrote:
> [...]
> bevægelsen og måske er det fordi jeg bruger min intuition så jeg
> undgår dem, men det gør jo ikke din oplevelse mindre rigtig.

Jeg tror vi forstår hinanden, trods alt.

Fra : Rado

Dato : 19-10-04 14:33

On Mon, 18 Oct 2004 16:13:20 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

> [...]
>nogle mentale egenskaber, som vi andre ikke har. Fair nok. Men hos
>størstedelen (99.9% ?) af dem der påstår at de har evner, er der tale om

Man kunne jo også prøve at vende den om, og se den fra de
clairvoyantes side:

"Der en en mulighed for at nogle mennesker rent faktisk ikke har
nogle af de mentale egenskaber, som vi andre har. Fair nok. Men hos
størstedelen (99.9% ?) af dem der påstår at de ikke har de her evner,
> [...]

>en måde, som vækker deres sympati. Derved har jeg videreført en tanke om
>nogle imaginære væsner og hændelser, som (såfremt jeg holder kæft) vil

Men det du skriver jo godt være sandt selvom det er opdigtet. Hvor har
du dine opdigtede fantasier fra? Hvem siger det ikke er en eller anden
åndelig mester i 5.dimension der taler igennem dig, igennem din
fantasi?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Bhatu Peter

Dato : 19-10-04 14:41

Rado wrote:

> [...]
> nogle af de mentale egenskaber, som vi andre har. Fair nok. Men hos
> størstedelen (99.9% ?) af dem der påstår at de ikke har de her evner,

Helt rigtigt. Nu mangler de bare at bevise det....

> [...]
> du dine opdigtede fantasier fra? Hvem siger det ikke er en eller anden
> åndelig mester i 5.dimension der taler igennem dig, igennem din

lol
Jeg /vidste/ den ville komme. Rado... Jeg holder utroligt meget af din måde
at tænke på. Du er simpelthen vidunderlig!

Fra : Rado

Dato : 25-10-04 20:50

On Tue, 19 Oct 2004 15:41:20 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

>Helt rigtigt. Nu mangler de bare at bevise det....

Spørgsmålet er om der er nogen ide i at prøve at bevise den slags. De
eneste der har brug for beviser er jo skeptikerne, og jeg synes ærlig
talt de selv skal have lov at finde deres beviser fremfor at forlange
vi andre skal være arbejdet for dem. Så er de jo også sikker på at alt
bliver gjort på den måde de selv forlanger.

>lol
>Jeg /vidste/ den ville komme. Rado... Jeg holder utroligt meget af din måde
>at tænke på. Du er simpelthen vidunderlig!

Den vil jeg give videre til den mester i 5. dimension der taler
igennem mig når jeg skriver her ;)

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 15:31

Michael Knudsen wrote:

> Har du nogle tal fra Danmark statistik som kan bekræfte din påstand.

Nej, det er ikke lige noget jeg gør i, når jeg kommer med "påstande".....men
prøv selv? ;)

> Det er nok mere folk som var syge i forvejen, da de begyndte at
> beskæftige sig med det.

Det kan tænkes....eller mentalt sårbare, måske....

> ellers må jeg sige, at jeg endnu ikke har oplevet nogen, som er syge
> af det.

Ja, det findes jo også *g*

> Men jeg har oplevet skeptikere, som er total optaget af new age og de
> virker ret sygelige i deres iver for at afsløre alt som humbug.

Det har du såmænd ret i, men alle der kommer med tvivlsspørgsmål og
"påstande" som du kalder det, er ikke nødvendigvis skeptikere, eller ivrige
for at afsløre det som humbug.... :)

Fra : Rado

Dato : 18-10-04 16:00

On Mon, 18 Oct 2004 11:09:45 +0200, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> wrote:

> [...]
>noget der påvirker én, på en eller anden måde, i form af kvalme, ubehag osv?

Fordi der ER tale om negativ energi på et eller andet plan, når man
har det dårligt. Og jeg synes det er en udmærket måde at forholde sig
til tingene på fordi alt kan beskrives rimeligt objektivt gennem
energibegrebet, fordi alle fænomener i den sidste ende er et udtryk
for energi.

Man skal bare forholde sig nøgternt og roligt over for det negative og
ikke gå i panik og angst, for så er det at det bliver forstærket. Og
det er nok det der er problemet, at der er en generel angst for det
negative, og så ryger man let ind i en ond cirkel.

> [...]
>ubehag, hvorfor så straks tro at den person er fuld af negativ energi - når
>grunden til reaktionen, ligger hos en selv?

Kunsten er vel at skelne hvornår det kommer fra een selv og hvornår
det kommer fra andre. Dvs. være bevidst om hvad man selv er og hvad
den anden er, og ikke blande de to ting sammen.

Men i en vis forstand er det umuligt at skille de to ting ad for alle
ting hænger sammen og alt hvad man oplever har noget med een selv at
gøre. F.ex. viser den samme person helt forskellige sider af sig selv
over for forskellige mennesker, alt efter hvad de hver for sig har i
sig. Og også over for den samme person for den sags skyld, hvis denne
ændre sin holdning over for den anden. Vi har bare en tendens til at
låse os fast i vores holdninger til hinanden hvorfor vi sjældent ser
disse andre sider.

>Er der mon ikke mere tale om, at
>man selv har gjort sig hyper sensitiv, fremfor at det er alle andre der er
>"bad energy" hvis de ikke lige opfører sig på en bestemt måde?

Man gør sig jo sensitiv over for det man fokuserer på.

>Jeg synes det er skræmmende, at så mange bliver syge af at beskæftige sig
>new age.....og jeg er ikke sikker på hvorfor det sker...nogen bud?

Du mener der er flere der bliver syge af NewAge end af andre ting? :)

Min personlige erfaring er at jeg har lært en masse om sygdom gennem
NewAge, som jeg ikke tror jeg har kunnet lære andre steder. For de
fleste andre er sygdom noget de bliver angrebet af og ofte er mere
eller mindre forsvarsløse over for, for mig er det noget jeg selv
skaber på den ene eller anden måde, og derfor er det også noget jeg
kan kurere mig selv for, hvilket jeg da også har gjort mange gange.
Derfor betragter jeg ikke sygdom som et problem, men mere som en
læreproces. Mange af de ting jeg ved i dag ville jeg ikke have vidst
hvis ikke jeg havde været igennem de sygdomme jeg har været igennem.
Jeg ville ikke have den forståelse for sammenhængen mellem krop og
psyke som jeg har nu, og dermed heller ikke være i stand til at
udnytte den praktisk til at helbrede mig selv med.

Som den åndelige lærer Seth siger et eller andet sted "Meningen med
sygdom er at lære at helbrede den". Det lyder umiddelbart absurd, men
der er en dybere mening bag det. Sygdom er en slags feedback der
fortæller os at vi endnu ikke helt mestrer det fysiske plan og de love
der gælder her, men netop gennem sygdommen kan vi lære disse love at
kende, hvis vi forholder os rigtigt til tingene. Og dermed bl.a. gøre
os til herre over vort eget helbred.

Men alt det med sygdom er en temmelig kompleks affære med mange
aspekter der strækker sig ud i alle livets forhold, Prøv at læse
nogle af Seth bøgerne, de giver et rigtig godt indblik i de her ting

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 16:14

Rado wrote:

> [...]
> det er nok det der er problemet, at der er en generel angst for det
> negative, og så ryger man let ind i en ond cirkel.

Det tror jeg du har ret i, det giver ihvertfald mening...

> Kunsten er vel at skelne hvornår det kommer fra een selv og hvornår
> det kommer fra andre. Dvs. være bevidst om hvad man selv er og hvad
> den anden er, og ikke blande de to ting sammen.

ja, men det kan være svært hvis man er af den overbevisning at alt negativt
kommer fra andre, og aldrig i en selv....

> [...]
> ændre sin holdning over for den anden. Vi har bare en tendens til at
> låse os fast i vores holdninger til hinanden hvorfor vi sjældent ser

Bestemt...sålænge man er enige og ikke stiller spørgsmål der kan give
mentalt uro, så er alt godt ;)

> Man gør sig jo sensitiv over for det man fokuserer på.

Det forstår jeg ikke?

> Du mener der er flere der bliver syge af NewAge end af andre ting? :)

Nej, det siger jeg ikke *g* Jeg har bare set en del af det, i/fra den
verden....

> [...]
> psyke som jeg har nu, og dermed heller ikke være i stand til at
> udnytte den praktisk til at helbrede mig selv med.

Jeg tror bestemt også der er mange gode ting i new age verdenen, det er slet
ikke det.....jeg synes bare det har det med at kamme over, og at der bliver
fokuseret for meget på det negative i form af uhyggelige væsener, onde
ånder, negativ energi osv. Der er trods alt mange positive elementer i det
også, derfor forstår jeg ikke al den angst - og det er den jeg ser som
værende farlig indenfor new age, fordi angsten forstærkes og vedligeholdes
hele tiden...

> [...]
> aspekter der strækker sig ud i alle livets forhold, Prøv at læse
> nogle af Seth bøgerne, de giver et rigtig godt indblik i de her ting

Jeg kender godt til det, bare ikke lige igennem ham :)

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 19-10-04 13:38

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Nej, det siger jeg ikke *g* Jeg har bare set en del af det, i/fra den
> verden....

Man ser jo som bekendt det - man retter fokus på ;)

> [...]
> også, derfor forstår jeg ikke al den angst - og det er den jeg ser som
> værende farlig indenfor new age, fordi angsten forstærkes og vedligeholdes

Har du tænkt på - hvorfor du selv giver angsten så stor opmærksomhed?
hvorfor du er så opmærksom på andres angst?

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Christina

Dato : 19-10-04 14:32

J¤mfruen) wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Man ser jo som bekendt det - man retter fokus på ;)

Den gælder ikke altid, men godt sagt ;)

> Har du tænkt på - hvorfor du selv giver angsten så stor opmærksomhed?
> hvorfor du er så opmærksom på andres angst?

Ja, det har jeg selvfølgelig ;)....angst smitter, og det er det jeg er ked
af at se....

Fra : Rado

Dato : 19-10-04 15:51

On Mon, 18 Oct 2004 17:13:43 +0200, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> wrote:

>ja, men det kan være svært hvis man er af den overbevisning at alt negativt
>kommer fra andre, og aldrig i en selv....

Det modsatte kan såmænd være lige så problematisk. Man ser det bare
sjældent på internettet ;)

>Det forstår jeg ikke?

Andre kan meget vel have negativ energi men det er op til een selv om
man vil tune ind på den og dermed åbne sig for den. Det er primært et
spørgsmål om hvad man vælger at fokusere på i sig selv. Er du positiv
over for en anden, dvs. fokuserer på din egen positivitet, vil
vedkommende negative energi have svært ved at påvirke dig.

>Nej, det siger jeg ikke *g* Jeg har bare set en del af det, i/fra den
>verden....

Måske fordi man ekspeimenterer mere med psyken her end i mange andre
sammenhænge?

> [...]
>også, derfor forstår jeg ikke al den angst - og det er den jeg ser som
>værende farlig indenfor new age, fordi angsten forstærkes og vedligeholdes

Hvor ser du den angst henne? Jeg ser meget lidt af den i de kredse
hvor jeg færdes.

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 19-10-04 13:43

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

> [...]
> psyke som jeg har nu, og dermed heller ikke være i stand til at
> udnytte den praktisk til at helbrede mig selv med.

Enig - du har ihvertfald også bidraget til at jeg har fået større indsigt i
den del.

> [...]
> der gælder her, men netop gennem sygdommen kan vi lære disse love at
> kende, hvis vi forholder os rigtigt til tingene. Og dermed bl.a. gøre

Ja, husker stadig da lægen for ca 9 år siden sagde, at jeg ikke var VÆRD at
revalidere - men skulle indse at det bedste var at søge pension. Idag er det
mere end 5 år siden jeg har været på fast medicinering, noget lægen ellers
mente, skulle fortsætte resten af mit liv.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Rado

Dato : 25-10-04 20:45

On Tue, 19 Oct 2004 14:42:51 +0200, "J¤mfruen\)" <spam@hjertelys.dk>
wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message

>Enig - du har ihvertfald også bidraget til at jeg har fået større indsigt i
>den del.

Tak, glæder mig at du har kunnet bruge det til noget. :)

> [...]
>mere end 5 år siden jeg har været på fast medicinering, noget lægen ellers
>mente, skulle fortsætte resten af mit liv.

Jeg har efterhånden hørt mange af den slags historier. For mig er de
allesammen bekræftelser på tankens og viljens magt.

Fra : Johnny

Dato : 18-10-04 17:16

Kære Cristina

> Hvorfor er der egentlig så mange mennesker der beskæftiger sig med new age
> og åndelighed, som bliver psykisk syge af det, og ramler fuldstændig med
> angst, frygt, selvmord, hallucinationer, og andre grimme ting?

Lad os se noget dokumentetion for din påstand.
Lad os sammenholde det med faktorer som opvækst, miljø etc..

mvh Johnny

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 21:26

Johnny wrote:
> Kære Cristina

> Lad os se noget dokumentetion for din påstand.
> Lad os sammenholde det med faktorer som opvækst, miljø etc..
>
> mvh Johnny

Dokumentation? Jeg kan godt se at du ikke har
haft det tæt på selv....det er så i orden, men dokumentation kan jeg ikke
give dig...(desværre)

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-04 20:29

> [...]

> new age og åndelighed, som bliver psykisk syge af det, og ramler
> fuldstændig med angst, frygt, selvmord, hallucinationer, og andre

Du har byttet ganske om på rækkefølgen. Jeg finder det skræmmende, at du
ikke kan se det!

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 21:26

Jens Bruun wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Du har byttet ganske om på rækkefølgen. Jeg finder det skræmmende, at
> du ikke kan se det!

ja okay *g*

Fra : Soeren

Dato : 19-10-04 12:36

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes det er skræmmende, at så mange bliver syge af at beskæftige sig
> new age.....og jeg er ikke sikker på hvorfor det sker...nogen bud?

ganske godt emne, men hvorfor lige new age?
er der ikke lige så mange der bliver syge af kristendommen? Tænk på hvad
kristne er blevet påduttet af skrøner.
f.eks. at en mand kunne gå på vandet, det er da sygeligt, og hva med
jomfrufødsel? en historie opdigtet for at få mennesker til at føle skyld
over at have sex.
Og da jeg mener skyldfølelse kan være en påduttet følelse, mener jeg
kristendommen har stor skyld i at mennesker bliver syge

SoerenA

---

Fra : Christina

Dato : 19-10-04 13:05

Soeren wrote:

> ganske godt emne, men hvorfor lige new age?

Fordi det primært er der jeg har oplevet det....

> er der ikke lige så mange der bliver syge af kristendommen? Tænk på
> hvad kristne er blevet påduttet af skrøner.

Joh, det kan tænkes....kendte en kristen pige engang, som var lidt forvirret
generelt ;) Hun mente jeg var djævlens barn - dengang i min new age
højtid.....og nu mener new agere at jeg er en del af mørket...*suk*....

> [...]
> Og da jeg mener skyldfølelse kan være en påduttet følelse, mener jeg
> kristendommen har stor skyld i at mennesker bliver syge

Det kan jeg godt følge dig i, især med den påduttede skyldfølelse som er en
hård sten at leve under.....new age er måske en udbryder reaktion fra
kristendommen, siden gud stadig er øverst i hierakiet, men mere
kærlighedsrettet og englebaseret?