det hvide broderskab / teosofi
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 17-10-04 13:53

har du oplevet at havde forbindelse til dem lig.
Alice Bailey havde med tibetaneren?
og hvordan ved du at det var dem eller vedkommende du var i forbindelse med.

--
Hej fra Børge.
se lige.

Fra : Peter

Dato : 17-10-04 20:44

"Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Alice Bailey havde med tibetaneren?
> og hvordan ved du at det var dem eller vedkommende du var i forbindelse

Jeg kendte en der blev sindssyg af at komme i kontakt med en ånd fra det
store hvide broderskab, han messede den store Invokation og så fik han en
"shamballa rejsning" dvs ånder på hjernen. Tænk lige på det før du starter.
Iøvrigt virker mange teosoffer meget underlige hvis det er tilladt at sige
det.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 17-10-04 21:07

"Peter" <peter@peter.com> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse

det er synd for din bekendt er du sikker på at De ven ikke var blevet syg
før han kom i forbindelse med det hvide broderskab, det ligner lidt med
livet ord i Sverige og nogle der tog livet af sig selv efter forbindelse med
dem, ville de ikke havde gjort det uden forbindelse med livet ord.
Teosoffer underlige eller ej . jeg kender også mennesker der ikke læser
teosofi der ser underlig ud ja endda opføre sig underlig ( se vores
folketing )*ggg*det var en lille vits.

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Jesus siger... "Følg mig!""
(Joh 1,43 - 19. s e trinitatis)

Fra : Christina

Dato : 17-10-04 23:59

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> mennesker der ikke læser teosofi der ser underlig ud ja endda opføre
> sig underlig ( se vores folketing )*ggg*det var en lille vits.

*g' til det sidste ;) Hvilket hvide broderskab snakker i om?

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 08:31

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>deres egen indsats og som mestrer alle menneskelivets udfordringer, indgår
>i den indre gruppe af indviede, som har til opgave at stimulere og udvikle
>bevidsthedslivet på jorden. Denne indre gruppe af oplyste sjæle kaldes for
>mangfoldige navne i den religiøse litteratur: "Hierarkiet", "Det store
>hvide broderskab", "Det hellige broderskab", "De helliges samfund" m.m..
>For øjeblikket bor de fysisk i Tibet på den anden side af Himalaya. De
>kaldes også, lidt misvisende, "Himalayas broderskab" eller "det tibetanske
Deres opgave består primært i at inspirere tænkerne i verden med de ideer,
der kan føre menneskeheden videre mod større retfærdighed og rette
menneskelige relationer.
To af de kendteste af disse indviede er Kristus, som leder det hvide
broderskab og Buddha som har en funktion som formidler mellem Shamballa
(centret hvor Guds vilje er kendt) og Hierarkiet. Kristus kendes også under
navne som Herren Maitreya, Kalki Avataren, Messias og Imam Mahdi i andre
religioner. Det er det samme kærlighedsvæsen som alle de store
verdensreligioer venter på skal træde frem igen.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

--
..

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 09:57

Børge Højlund Jensen wrote:

> [...]
> og Imam Mahdi i andre religioner. Det er det samme kærlighedsvæsen
> som alle de store verdensreligioer venter på skal træde frem igen.

Når du siger "de lever fysisk ved tibet" er der så tale om at de menes at
være reinkarneret i menneskeform, som lever nu...eller? Jeg har godt hørt om
dette "hvide broderskab" så....men det er i ren new age sammenhæng det
"eksisterer" ik?

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 10:03

Børge Højlund Jensen wrote:

> [...]
> og Imam Mahdi i andre religioner. Det er det samme kærlighedsvæsen
> som alle de store verdensreligioer venter på skal træde frem igen.

Wow! Dér fik du /min/ opmærksomhed!
Kan du forklare lidt mere i detaljer, hvilken rolle Buddha havde?

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 11:24

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse

> Wow! Dér fik du /min/ opmærksomhed!
> Kan du forklare lidt mere i detaljer, hvilken rolle Buddha havde?

På dette link kan du se det og de andre mester.

http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/PAGE_id/71/MMN_position/46:7:22

--
se lige.
http://teosofi.info/index.php?l=dk
http://www.universellekirke.dk/html/home.html

"Hvis vi elsker hinanden, bliver Gud i os, og hans kærlighed er fuldendt i
os."
(1 Joh 4,12)

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 12:03

Børge Højlund Jensen wrote:

> På dette link kan du se det og de andre mester.

http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/P
AGE_id/71/MMN_position/46:7:22

Sikke da en gang spirituel vrangforestilling.....er det noget "man" tror
på - og hvorfor? Hvem har opfundet det?

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 12:12

Christina wrote:

> [...]
>>

> Sikke da en gang spirituel vrangforestilling.....er det noget "man"
> tror på - og hvorfor? Hvem har opfundet det?

Ja undskyld mit udbrud, men jeg synes godt nok det er skræmmende læsning,
hvis det er noget der tages seriøst.....er mennesket virkelig så langt ude i
behovet for frelse og indsigt, at de hopper på hvad som helst? Hvem er
tilhængere af dette - de kristne, new agere, eller blandet?

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 12:58

> [...]
> behovet for frelse og indsigt, at de hopper på hvad som helst? Hvem er
> tilhængere af dette - de kristne, new agere, eller blandet?

det tror jeg der er mange der

http://www.teosofi.org/

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 14:19

Børge Højlund Jensen wrote:

> det tror jeg der er mange der

Er du? Hvis, gider du så prøve at forklare mig hvordan det giver mening for
dig?

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 14:29

> Er du? Hvis, gider du så prøve at forklare mig hvordan det giver mening
> for
> dig?

prøv at læse at forstå, men en masse relioner giver heller ikke mig mening,

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 14:31

Hvem siger det på en gang giver mening forstår du Bibelen eller andre
hellige bøger.

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 15:33

Børge Højlund Jensen wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem siger det på en gang giver mening forstår du Bibelen eller andre
> hellige bøger.

Det er helt ok hvis du ikke vil, det var bare et spørgsmål ;)

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-04 20:26

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Det er helt ok hvis du ikke vil, det var bare et spørgsmål ;)

Børge er psykisk syg og lettere retarderet. Hvorfor forsøger du at ryste
ham?

--
-Jens B.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-04 20:25

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

Ja, mange tror på hvad-som-helst. Hvorfor er denne gang hokus-pokus værre
end så meget andet?

--
-Jens B.

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 21:27

Jens Bruun wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> Ja, mange tror på hvad-som-helst. Hvorfor er denne gang hokus-pokus
> værre end så meget andet?

Såsom hvad?

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-10-04 21:35

> Såsom hvad?

Du svarer ikke på mit spørgsmål, Christina.

--
-Jens B.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 18-10-04 13:31

> Sikke da en gang spirituel vrangforestilling.....er det noget "man" tror
> på - og hvorfor? Hvem har opfundet det?

Her kan du nok blive klogere på det.
http://www.teosofi-net.info/index.htm

Fra : Rado

Dato : 18-10-04 16:00

On Mon, 18 Oct 2004 13:02:43 +0200, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> wrote:

>http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/P
>AGE_id/71/MMN_position/46:7:22
>>

>Sikke da en gang spirituel vrangforestilling.....

Hvis det er vrangforestilling, må du jo vide hvordan det i
virkeligheden hænger sammen? ;)

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 16:15

Rado wrote:
> [...]
http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/P

> Hvis det er vrangforestilling, må du jo vide hvordan det i

Hehe, det gør jeg måske, men hvem ville tro på det?

Fra : Johnny

Dato : 18-10-04 17:14

Kære Cristina

Med fordømmelser og begrænsninger i sindet/bevidstheden lukker du af for
nogle fantastiske oplevelser.

Du er en del af det mørke som Teosoffer i mange år har kæmpet en brag
åndelig kamp for at hæve bevidstheden hos.
De laver arbejdet, du høster frugterne.

Nå men jeg kan vel lige så godt gå over på den psykiatriske afdeling med det
samme. Jeg er dømt til undergang i mine vrangforestillinger.

mvh Johnny

Fra : Christina

Dato : 18-10-04 21:33

Johnny wrote:
> Kære Cristina
>
> Med fordømmelser og begrænsninger i sindet/bevidstheden lukker du af
> for nogle fantastiske oplevelser.

Det samme kan jeg vist sige til eder ;)

> Du er en del af det mørke som Teosoffer i mange år har kæmpet en brag
> åndelig kamp for at hæve bevidstheden hos.
> De laver arbejdet, du høster frugterne.

Sludder....der findes kun det mørke man selv opstiller mod andre der ikke er
enige med en selv....

> Nå men jeg kan vel lige så godt gå over på den psykiatriske afdeling
> med det samme. Jeg er dømt til undergang i mine vrangforestillinger.
>
> mvh Johnny

Kære Johnny,

med al respekt.....jeg er ked af at du følte dig ramt....men jeg
siger...eller rettere, jeg mente ikke, at alle der beskæftiger sig med disse
ting er psykisk syge....og jeg har undskyldt mit 1. udbrud.....jeg har bare
svært ved at forstå hvordan man kan tro at buddha og jesus og maria og
krishna osv. alle har slået sig sammen, og så her på jorden og "bor" ved
tibet.....hvorfor skulle de dog det? Jeg er sikker på de har andet at lave,
andre steder, end her hvor de allerede har været ;)

Fra : Rado

Dato : 19-10-04 15:56

On Mon, 18 Oct 2004 17:15:04 +0200, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> wrote:

>http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/P

>Hehe, det gør jeg måske, men hvem ville tro på det?

Det finder du jo ikke ud af før du fortæller om det ;)

Fra : Christina

Dato : 19-10-04 16:03

Rado wrote:

http://www.netspirit.dk/index.php/module/pagemaster/PAGE_user_op/view_page/P

> Det finder du jo ikke ud af før du fortæller om det ;)

Kære Rado :)

der er intet jeg hellere ville, men så længe folk er så lukkede som de er,
er det ikke umagen værd....jeg kan dog sige, at det er en hård lære og det
indebærer nogle svære erkendelser, men det er det hele værd :)

Fra : Jahnu

Dato : 18-10-04 15:53

On Mon, 18 Oct 2004 09:30:33 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<oz5vib@msn.com> wrote:

> [...]
>religioner. Det er det samme kærlighedsvæsen som alle de store
>verdensreligioer venter på skal træde frem igen.

Det er ren spekulation. En total forvirret sammenblanding uden noget
som helst fundament i hverken overleverede skrifter eller åndelige
læremestre. Elisabeth Claire Prophet fra Summit Light House var en af
dem, der startede ideen.

www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Johnny

Dato : 18-10-04 17:10

Jahnu
oftes plejer jeg at have sympati for dine synspunkter, men lige nu er du
lige så forstokket som dem jeg kalder "fanatiske kritikere".
Du kan ikke se bort fra det enkelte individs erkendelser.
Ej heller klassificere det som sindsyge.
At du ikke forstår det og ikke har oplevelserne betyder ikke at det ikke
eksisterer. Der kommer en dag hvor også du vågner/bliver bevidst.
Jeg gider ikke en længere smøre om vedaerne nu. De interesserer mig ikke i
den form du misfortolker dem.

mvh Johnny

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 10:01

Peter wrote:
> [...]
> fik han en "shamballa rejsning" dvs ånder på hjernen. Tænk lige på
> det før du starter. Iøvrigt virker mange teosoffer meget underlige

Det gælder vist for mange af de 'spirituelle' retninger, som indeholder
overnaturlige væsner, overnaturlig beskyttelse, osv.. Det bliver for meget
for nogen og de bliver 'overtaget' af 'noget' og ryger lige lukt på en
psykiatrisk afdeling. Der virker hverken healing, clairvoyance, åndemaning,
excorcisme og hvad der ellers eksisterer. Kun en grundig omgang terapi kan
få et sådant et menneske op at køre igen. Det er på mange måder utroligt at
medlemmerne af disse 'spirituelle' retninger ikke har hørt
advarselsklokkerne ringe og går ind på en sti, som ikke er et potentiale for
udvikling af paranoid skizofreni.

Fra : Johnny

Dato : 18-10-04 17:06

Bhatu Peter
Hører jeg dig sige, at hvis man har de oplevelser som så rigtigt beskrives i
teosofien, er man direkte på vej på den lukkede?.

Johnny

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-10-04 21:30

Johnny wrote:
> Bhatu Peter
> Hører jeg dig sige, at hvis man har de oplevelser som så rigtigt
> beskrives i teosofien, er man direkte på vej på den lukkede?.

Hmmm... Det kommer meget an på det enkelte menneskes psyke. Der er forskel
på hvor mentalt stærke folk er, når de bliver udsat for disse indflydelser.
Men ethvert menneske, som i længere tid bliver udsat for en koncentreret
mængde information, /vil/ på et tidspunkt ramle.

Nu så jeg Buddha som en del af det hvide broderskab.... Jeg spekulerer
stadig på hvad han laver dér....